Ont i magen...

publicerat i Allmänt;
.. vet egentligen inte varför men haft d 2 dar i rad.. kan knappat äta... vet inte om jag fått en släng av magkatarr.. för kan ha ett sånt fruktansvärt sug i magen.. blir så satans jäkla hungrig men så fort jag tagit bara några tuggor mår jag illa och får ont i magen... hmm.. ja nått knepigt e det... lingonveckan på G oxå så kan va d..=)

hmm... ojojoj... ni anar inte hur mycket jag har inom mig.. jag e så otroligt förundrad och nyfiken på vad som komma skall.. kan inte för mitt liv begripa hur jag kan känna så här... JAG... MALIN.... !!!!!!

Jag sov PISSdåligt i natt.. kändes som jag bara låg i en enda dvala hela natten.. ingen riktig djupsömn.. så det blev mycket snooze när kl ringde 5.15... gick upp 5.32... 5.54 var jag på jobbet=) tur man har så jäkla nära..=)

jag hade så sjukt mycket i tankarna när jag skulle sova så jag kunde inte bara stänga av och somna.. kändes som jag hade på myrornas krig i hövve... och hur kan man sova då.....!!!!

efter jobbet var d direkt hem.. städa... slänga halvt som halvt i mig lite mat.....

sen fick jag besök,... d va kul... efter d åkte jag till Marie vi tog en långis och pratade av oss.. eller... jag prata la av mig...

efter d kurra magen så högt så fåglarna kolla snett på mig... fick åka förbi affären...

blev en grillad kyckling....

hem och käka.... och så fick jag ont i magen.....

=(

jaja.. nä skall tänka vidare och gå och lägga mig... hej svejs.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise Ekstrand:

Hej det ær jag som ær Luze på lunar. ett sug i magen kan absolut vara magkatarr eller gastrit som det egentligen heter. Om det brænner eller om du får uppstøt så kan du køpa receptfria bicarbonattabletter på apoteket, typ Rennie, novalucol novum, pepcid. Med hænsyn til mat så bør du undgå alt før många kryddor, fett, hårt stekt mat og socker. Jag ville foreslå at du æter levande youghurt, typ Gaio eller likande, kokt kyckling eller kalv med vitt ris, mild køttsoppa, brød som ær en mellan ting mellan grovt og vitt, typ rostat fullkorn med bara lite lite smør, og drick massor av vatten og svagt te. Undgå cola, kaffe, alkohol og mjølk. Gør det i en ellr gærna 2 veckor så att magen når att lugna sig og førsøk att undgå stress. Får du ont og behøver smærtstillande så undgå Ipren og magnecyl; de kallas NSAID og ær vældigt irriterande før magen, ta panodil istællet. God bedring

Kommentera inlägget här :