i doftljusens ljus....

publicerat i Allmänt;
...sitter jag i soffan och degar...
älskar egentligen mina tidiga veckor.. det e dom dagarna jag tar det lugnt på.. eftersom mina helger oftast brukar bestå av fläng, jobb, repning, kalas och middag hos kära svärföräldrar!! =)
denna vecka har varit väldigt lugn för mig och det e fantastiskt skönt.. hade bara mötet igår mellan 18-20...
ammars har jag bara varit hemma efter jobbet.. gjort lunch och sovit lite sen idag har jag tvättat..!!
insåg ju lite idag en sak om mig som jag egentligen borde söka för.. har egentligen haft det så här hela mitt vuxna liv.. jag har ju nån slags smutsfobi.. och en slags renoman... vet inte om det e tvångsmässigt eller ren fobi.. sökte lite på nätet om det idag men hittade inte mycket om det... jag kan ju tex inte ha en t.shirt på jobbet mer än en dag sen måste jag byta.. vilket gör att jag förbrukar i bara t.shirtar 5 st i veckan...
jag byter sängkläder rätt ofta och ingen får sova på min kudde för då känns det orent.. folk med kladdiga finfrar e nått utav det värsta jag vet.. kladd och smuts ger mig kalla kårar..!!!
äter jag chips eller annat måste jag tvätta händerna direkt efteråt..
Gör Daniel det får han inte ta i mig förrän han tvättat sig... !!
jag e livrädd för att skaka hand med folk.. eller ta i saker som tex handtag.. jag drar tröjarmen över handen då..
använder ju numera ALLTID handskar i mina jobb.. måste det för jag vill inte ta i allt som e smutsigt för då måste jag tvätta händerna och då torkar jag ut händerna !!!
jag har problem med detta för det påverkar mitt liv ganska mycket...
älskar ju rena kläder.. det skall lukta nytvättat.. gör det inte det måste jag tvätta det!!!
ja kort och gott smuts/bakterie fobi!!!

hur botar man det då... med att gå emot sin fobi...
att ta i smutsiga saker utan att tvätta händerna efteråt..!!!??
jag vet inte.. förösker skärpa mig.. men det e svårt...
alla har vi väl issues.. men mina e ganska extrema ibland...
att det går ut över Daniel rätt ofta som e som en vanlig renlig person.. men har inte han duschat får jag panik .. det skriker inom mig om han rör vid mig eller lägger sig i sängen då.. !!!
det drabbar ju även vårat sexliv med tanke på detta..!!!
=(..
nog om det får se om jag gör nått åt det.. jag menar hur skall jag kunna skaffa barn med kladdiga fingrar som kommer kladda ner både möbler och mig..!!! GAAAAH!!! hemskt!!!!!
nu väntar jag på min prins som e på väg hem.. han har haft x-box kväll hos sin bror som vanligt varannan Onsdag...!!
hmm.. jag har slarvat bort min kabel till min mobil som gör att jag kan föra över mina bilder till datorn.. eller jag har nog inte slarvat bort den utan antagligen Daniel eller Johan hans kompis som var här i fredag och pilla med datorn när jag var och jobba..=(
så jag har inga bilder idag... kan ta ut minneskortet sätta den i ett usb minne och föra över men det e sjukt meckigt..!!
får hoppas sladden kommer fram..
i morgon firar vi 12 mån!

så på fredag e det källarkrogen som gäller...
kommer bli grymt gott!!! har ju present kort dit efter vårat senaste besök då både Daniel hans bror och hans pappa klagade på maten så då resulterade det i ett present kort..=).. tackar vi för..=)
nej.. kolla klart på Greys sen sova.. ha det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda B E:

Bacillskräck kallas det...

En bra sida där du kan få lite svar:

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Fragor-och-svar/Hitta-fragor-svar/Psykiatrin/Tvangstankar/Jag-lider-av-bacillskrack/

Hoppas att du inte känner att du är konstig/knasig på något sätt. Det här är nog ganska vanligt.

Det är så kul att läsa din blogg emellanåt. Är ju föräldraledig 2 dagar i veckan och när stumpan sover sitter jag och kikar runt på systrarna Petterssons bloggar. :)

Kram på dig

2:a kommentar, skriven , av Jenny MOlin:

Ja, det finnsväl bra behandlingar mot fobier, vet dock inte vad de kallas....! Vore nog en idé att kolla upp det! :-)



Grattis till 1-årsdagen då!!!:-)

3:e kommentar, skriven , av malin:

haha... menade ju 7 månader inte 12.. men tack Jenny=).. och kul att du läser Linda.. skall genast undersöka den sidan... känner mig ju lite halvknas men förstår ju att jag säkerligen inte e ensam om detta beteende..=)

Kommentera inlägget här :