Varför är det så svårt....

publicerat i Allmänt;
...Att må bra???
Jag sitter just nu helt själv hemma...
Självvalt...
Daniel har precis åkt till sin bror för att grilla där...
skulle komma ett gäng dit för grillning och fest...
jag har ingen lust alls... inte när det dessutom är en tjej där som helt plötsligt yttrar sig att hon inte tycker om mig och inte vill umgås med mig och Daniel för det...
har träffat henne max 4 gånger...
har en svart dag idag... vet inte vad det e riktigt...
började dåligt .. med bråk inom familjen över en sån löjlig grej som vem som skulle hämta mamma och hennes assistent.. e ALLTID jag som får göra det för vi skall oftast till mina systrar och åker då förbi mamma på vägen...
men denna gång skulle vi ju faktiskt till Lerum vilket jag då kände med en gång gött denna gång behöver inte jag tänka på att hämta upp mamma ändå hade jag fått sms från båda mina systrar då dom fråga om jag kunde hämta mamma för dom hade ingen plats i bilen nån av dom... SÅ SJUKT JÄVLA IRRETERANDE!!!
Så fick åka från Jonsered till stenkullen sen tillbaka till Lerum!!!
Ilands problem jag vet.. men så jäkla störande.. så morgonen och dagen började så jäkla dåligt.. då jag fick ett grinigt humör vilket smittade av sig på Daniel och han blir alltid dubbelt så grinig som mig..=(
var i allafall en mycket mysig lunch med min kära familj!!!
och silket väder!!!!
Efter det åkte vi hem snabbt sen åkte vi in till stan.. Daniel hade klipptid och jag åkte med för en gång skull.. jag var dämpad.. och rätt ledsen redan då...
Daniel var dock underbar nog och köpte en collegetröjaklänning åt mig för 99 :- på Gina.. vilket jag för stunden blev lite gladare för.. min underbara prins...!!
efter klippningen åkte vi och hälsade på en kompis till han... dom satt och drack kaffe och planerade kvällen då hans kompis e en partyprisse utan dess like...
jag kände bara mer och mer.. VARFÖR kan inte bara jag och Daniel fira denna påsk själva.. åka upp till hans föräldrars hus och sitta där och grilla för oss själva.. men jag var ju lite väl sent ute med det...
jag kände bara mer och mer hur det svarta kom över mig när vi satt där...
till slut när vi skulle åka och jag skulle hoppa in i bilen så höll jag på att få ett riktigt jobbigt panikångestanfall..
var massa hår i framsätet på bilen Daniel har och jag fick verkligen panik av att sätta mig där.. för Daniel tyckte jag var löjlig som suttit där bak hela resan ..
jag satte mig där fram och fick börja tänka på min andning med en gång och slutade i tårar... fick ju förklarat för Daniel att idag inte var en bra dag...=(
känner mig så nere och ledsen och värdelös och fet... fattig och mår allmänt piss ju...
fick åkt hem och Bettan ringde precis när jag kom innanför dörren.. hon sa ju att jag gärna fick komma hem till dom för dom skulle bara sitta och grilla med sina grannar...
jag vet inte vad jag vill göra idag... helst ingenting... jag e hungrig som en varg så nått käk får jag ju ta och fixa...
vill ju självklart umgås med Daniel.. men vill inte förstöra hans kväll.. jag ville ju så klart att han skulle åka till sin bror för han hade ju sagt att han skulle komma dit och hans kompisar skulle ju dit.. jag ville ju inte vara den som förstör kvällen...
men jag pallar inte att sitta där.. nykter och få höra.."vad e det med dig då?".. "skall du inte dricka?" "Släpp loss nu för fan?"
När man mår så här dåligt då vill man umgås med folk som vet om att man mår dåligt som har förståelse för det... folk som känner mig... inte folk som MÅSTE prata med mig och lära känna mig bara för att jag e Daniels flickvän...
SÅ JÄKLA TRÅKIGT JAG VET!!!

Så nu sitter jag här .. i min ensamhet... har massa förslag på ställen jag kan åka till men jag sitter här själv...
lovade Daniel att komma senare då jag ändå måste hämta han.. så jag skall bara ta det lungt nu.. göra nån mat och bara ta det lungt.. så tar jag mig i kragen sen och åker iväg...
tills dess.. hoppas alla har en trevlig Påskafton...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Man får tycka att "små saker" är jobbiga utan att skämmas. För dig kan det vara ett stort problem även om det i universum inte är det.



Va e det för idiot till tjej som uttrycker sig så? Har man inget vettigare att säga så kan man hålla käften! Om hon int egillar dig så kan hon väll bita ihop och se glad ut bara.



Åk dit med huvudet högt. Starkt att veta sina gränser och inte dricka när man inte känner att man klarar av det!!!



Kram



Kommentera inlägget här :