Då var Tisdagskvällen inkommen...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. jag sitter nyduschad i soffan.. druckit ett glas fruktdryck och ätit en banan...
Bodybattle har tränats.. och jag känner lugnet komma över mig....
Jag kommer ner i en nivå där det snart är dax för sängen...
**********
Dagen har rullat på bra...
haft en skön morgon.. sen jobbat... hade rätt mycket på jobbet bara ...
inte bra...
inte för min stackars känsliga mage...
min mage tål ju inte stress.. kan nog alla IBS patienter tillägga..=)
Men jag förösker jobba på ett annat sätt när det blir stress... inte jobba stressande utan med lugna saker som ändå går fort att göra...=)  Teknik kan man säga..=)
Inte många som förstår det ...
Men man gör ju så gott det går..
alla jobb har ju stress i sig på ett eller annat sätt.. det gäller bara hur man hanterar stressen...
INGEN får stressa mig.. är bara jag själv som kan styra det...
*************
Efter jobbet drog jag till affären... var dax att bunkra upp kylen...
allt var typ slut i morse...
sen hem och laga mat....
kalkon falukorv... göra god.. så mycket godare än vanlig falukorv och betydligt nyttigare..
gjorde den i ugnen med tomat, lök och morötter...=)
till gjorde  jag en lätt sallad på gurka, tomat, feta ost!
sen var det till att svida om...
med nya linnet och med svullen mage efter maten..=)
gjorde inbakad fläta för att få undan håret under träningen... förra gången så åkte håret ner efter bara första låten.. men nu sprejades det säkert 1 liter hårspray i håret..=)
det hjälpte så där... höll lite längre än till mitten av passet sen hade det rasat.. JÄKLA HÅR!!!
hmm.. ja min mage var så där under träningen... jag kan fan inte äta innan träningen.. oavsett mängd...
spelar ingen roll.. den svullnar och blir gasig med en gång...
så jag fick ta det lite lungt i slutet av passet så inga odörer slank ut...
blev ett toa besök så fort jag kom hem...
=(
**********
Har plåstrat om mitt vänstra långfinger...
måste skydda ngeln för den är på väg att gå va.. väldigt låååångt in...
Smärta på HÖG nivå...
ni tjejer med naglar vet känslan..!!!
men men... får se hur det går med den..
nu skall jag snart krypa ner i sängen.. måste blåsa håret först..=)
*****************
Nu vill jag bara tillägga en "liten" sak...

Om man går in på min blogg.. läser den, STÖR sig och sen kommenterar... varför gör man det så jäkla fegt med att bara lägga ut en bokstav som namn!!!

Detta är MIN BLOGG!!

Jag uttalar mig precis hur jävla mycket jag vill!!!

Känner jag en känsla så uttrycker jag den...

Jag är avensjuk!!!

So WHAT!!!?

Det ligger i den mänskliga genen att vara det... Men du kanske inte är mänsklig!!!?

Och vad har du för JÄVLA anledning att klanka ner på mitt tidigare leverne.. vet du ens någonting om det???

Har du nån aning om hur jag haft det??

Hur tidigare svin till pojkvänner snott pengar av mig.. lurat mig.. satt min i knipor.. hur banken har lurat mig på pengar och satt mig i pissiga situationer där jag suttit med dubbla hyror flera månader på raken...

hur jag fått kämpat för att kunna betala mitt egna körkort.. min första bil.. hur jag jobbat extra som mest på 5 jobb samtidigt då 1 alltid varit heltidsjobb!!!

Vad FAN har du för jävla rätt att uttala dig i MIN blogg om mitt leverne!!!

JAG kämpar.. och jag sitter ta mig fan inte bara på röven och gnäller.. jag gör nått åt det... men tro FAN att man får nog ibland... en människa har alltid en gräns för hur mycket den orkar!!!

URSÄKTA mig att jag har en gräns!!!!!

Du har väl som alla andra överklassfittor blivit uppfödd med en silversked i munnen.. med 2 föräldrar som stöttat dig .. gett dig pengar och bidragit till både körkort, första bil och första boende...

jag har betalat ALLT sånt själv..!!!

Så har du nått mer att tillägga gör det i nån annans jävla blogg.. jag klarar mig alldeles utmärkt utan sånna jävla fega kommentarer!!!

Så det så!

*räcker ut tungan*

***********
Ha det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

I totally feel ya girl! Då som du vet, min mage är detsamma... Stressig dag idag, sa ifrån och fick ledigt ;) Kände ett jäkla lugn efteråt! Har man som vi har, MÅSTE man lära sig att sätta gränser, hur snäll man än vill vara mot andra. DU SJÄLV kommer alltid först! ;)

2:a kommentar, skriven , av Malin:

ja vi IBS:are måste hålla ihop!!! Finns ingen som förstår som vi =) Kram

3:e kommentar, skriven , av karin:

Oh sweet moses! Här var det argt! Det 'roliga' är att D antagligen är någon som du känner.. En 'vän' alltså.. Kolla ip-nummer så kanske du kan kolla vem det är. Alltid bra att veta vart man har människor...

4:e kommentar, skriven , av Malin:

feghet och påhopp är 2 utav det värsta jag vet... så därför jag blev lite sne..=) skiter faktiskt i vem det var som skrev det... kan omöjligt vara en "vän" till mig... =).. Kramkalas..=)

5:e kommentar, skriven , av Marie:

Färgat håret??? Ser väldigt rött & snyggt ut på bilden??



Anonyma "omogna" kommentarer är tyvärr något man får ibland när man har öppen blogg. Men personen i fråga kan ju inte alls känna dig Malin, för den hade vetat var du kom ifrån och varför du känner som du gör. Så klart man blir sne, och känner att man behöver "förklara" sig. Och om nu peronen i fråga känner dig bra är det väl mer moget att stå för sitt tänkande, fast är det något som är väldigt "personligt" och ev. kränkande tycker jag inte ens man ska skriva en kommentar, utan ta det med dig peronligen!!!



Du ska kunna skriva vad f*n du vill i din blogg!!

Din blogg, ditt liv!!! Stör sig folk så otroligt mycket, sluta läs då!!



Kram på dig!!

6:e kommentar, skriven , av Malin:

Tack min snutta... nej är samma gamla vanliga slingror i håret..=) är nog bara ljuset..=) ja man får väl räkna med sånna kommentarer då och då..=) Skiter i det nu..=) Kram

Kommentera inlägget här :