Nu är jag trött...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
behöver duscha.. och tvätta håret sen torka håret oxå..=)
jag hade velat tatt en promenad oxå men det har jag inte hunnit idag och nu är det för sent...
Idag har jag ju jobbat första dan.. gick bra... hyfsat fort med... skönt...=)
vi pratade mycket dieter på jobbet...
jag har nu gått upp alla mina kilon som jag så duktigt gick ner för snart 3 år sedan....
9 kg!!!!!
jag väger nu som mest.. och jag känner mig svullen och uppblåst och har en mage som ständigt är i vägen....
jag MÅSTE på allvar ta tag i detta nu!!!!!
min diet är nu att utesluta kolhydrater...
ingen Pasta, Potatis och Ris och skippar bröd...
nu är det enbart kött/fisk/korv .. och sallad med en sås till..
det är allt..!!!
så idag efter jobbet åkte jag och handlade....
köpte mycket just kött och fisk och så massa grönsaker..!!!!
hem.. laga mat... blev pepparbiff med god sallad till och en stark sås till...
mumma...
kl 19 kom Bettan hit... vi kikade klart på "New Moon"..
Och nu är Bettan lika lyrisk och längtar lika mycket som jag efter att "Eclipse" skall komma ut på dvd.. för då får jag den i brevlådan..=)
Bettan åkte hem vid 9 ungefär..
Daniel har varit hos sin mamma nu under kvällen.. så han kom hem nu..
I morgon skall jag TRÄNA!!!!!
************
Igår så blev det att jag låg ute på gräsmattan och läste så klart.. så fort solen är framme så ligger jag där nere..=)
Gött..=)
kl 4 kom Marie och hämtade mig så åkte vi in till stan... inte ofta man är där nu för tiden vilket är tragiskt...
är ju så fint i vårat vackra Göteborg...=)
Jag och Marie är så underbara på det sättet för när vi umgås så behöver inte vi stå och prata med varandra hela tiden utan vi kan stå/sitta i timmar och bara glo på folk.. se hur dom ser ut.. vad dom har på sig.. och då och då påpeka det för varann om man sett någon speciell...=). haha
vi gick ju bort till Rix Fm festival...
massa bra artister...
Erik Grönwall var nog bäst ändå...=)
Darin är ju inte dålig heller...=)
Och Anders uppträdde ju oxå...=)
haha... garva som fan åt han ...=)
Han var så rolig ...
skit samma..
efter kalaset åkte jag hem...
la mig och läste och somnade gott...
sov halv knepigt på grund av att man skulle upp och jobba...
nu måste jag DUSCHA!!!
Behöver tvätta nån dag med...!!!!!
Våran tvättkorg är överfull!!!
jaja... ha det

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Asa:

Bra att du vill ta tag i din diet men jag ar inte sa saker pa att utesluta kolhydrater helt ar en bra ide. Vissa kolhydrater som langsamma kolhydrater ar faktiskt bra for dig och de haller dig matt langre. Det ar inte kolhydrater i sig som ar daliga utan vad forslags du ater och till vad. En balanserad diet ar det basta. Jag tycker du ska kolla upp tallriksmodellen som talar om hur mycket av vad du bor ata vid varje maltid. Grejen ar att kan kan riskera att svalta dig om du inte far i dig tillrackligt med kalorier och da kommer du garanterat inte att ga ner i fett utan i muskler och det vill du val inte. Jag vet allt det har for att jag har gjort samma misstag som du riekerar att gora och jag kan bara saga att det funkar inte. At sunt, no processed food, valdigt lagt intag av socker (som ar den varsta boven av dem alla, mycket gronsaker och frukt och aven langsamma kolhydrater speciellt om du tranar sa mycket som du gor. Kram

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Tack för tipset Åsa... förösker att utesluta det värsta bara... äter inget mjukt bröd bara hårt... och utesluter egentligen bara pasta, ris och potatis helt... försöker äta nått annat substitut av det istället... godis och choklad och chips undviker jag HELT!!! Frukt och massa grönsaker... det är det jag äter nu..=) jag tänkte testa mig fram.. lära mig min egna slags diet.. nått som passar mig.. just nu vill jag bara vänja min kropp vid det...=) får se hur det går... stor KRAM

3:e kommentar, skriven , av Asa:

Det ar bra, det ar ett steg framat :-)

Jag kome precis hem fran gymmet efter att ha pratat med min tranare for jag har precis gjort ett kaloritest for att fa reda pa hur manag kalorier jag behover fa i mig for att kunna bygga muskler, och jag behover fa i mig minst 1400 kalorier om dagen och 1900 de dagar jag tranar, och det ar ganska mycket med tanke pa att jag ar kortare en du och mindre byggd. Ville bara ge dig ett perspektiv, sa det ar ganska troligt att du behover fa i dig minst lika mycket som jag om inte mer. Det kan blir svart om du bara ater gronsaker och frukt da de har ett lagt kaloriinnehall. Du kanner saklart din kropp bast, jag ville bara vara saker pa att du inte svalter dig. Lycka till, hoppas du nar din matchvikt snart igen :-) Kramar tillbaks Asa

Kommentera inlägget här :