Hej folket!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Shit... inte e jag pigg nu inte... sitter nu i bara underkläderna i filten omsvept om mig och skall snart lägga mig... väntar på att magen skall lugna sig lite sen är det sängen ..=)
Så fort jag kom hem tog jag av mig.. tvättade av mig och borstade bissingarna...
efter att ätit langång som var så sjukt god och morotskaka och after eight och skumtomtar... okej jag åt inte upp nått av det men ändå... shit .. mätt var bara förnamnet... sen få 20 min massage som gjorde mig så groggy så jag trodde jag vart full efteråt... sen har jag ju legat i det mysiga rummet...
måste visa lite bilder men dom gör inte riktigt rättvisa för hur mysigt det va...
Hej hej här ligger jag...=)
Min utsikt...
tänk er nu plingplong musik och att himlen rörde sig... ja mysigt!!!
i rummet brevid låg mörka rummet.. det hann jag inte testa men gud så mysigt det var där inne med...
Skall jag testa nästa gång!!!
Ni kanske undrar varför jag går på dessa mötena med mina systrar och varför vi unna oss så mycket gott idag?
Det är ju så klart för min sjuka mamma...
det är för oss anhöriga som har en dementsjuk förälder och vi är flera st som samlas och pratas vid några gånger i månaden... Nu var det avslutning för denna termin just idag men vi börjar nästa termin i slutet av Januari!
Vi är ju självklart yngst vi systrar då det inte är så vanligt att ha en dementsjuk mamma i bara 60-årsåldern men på grund av hennes grundsjukdom Parkinson så har detta utevecklat en demens hos vår kära mor...
det är tragiskt, ledsamt och jag pratar helst inte om det!
så nu vet ni det!
Ni med friska mammor ta vara på dom! Var glad att hon finns där för er.. hon kan hälsa på dig... hon kan föra normala samtal med dig.. hon kan vara inolverad i ditt liv och följa med på saker som shopping, fika och museum om ni så vill!
Älska eran mamma för att hon finns där!
Nä nu skall jag kika lite på Tv sen lägga mig.. har dock sovmorgon i morgon gott...=)
Blir en rolig dag i morgon... julklappsutdelning på jobbet, den obligatoriska Jägermeizter utedelningen.. hmm undrar om jag gjort nått i år så jag förtjänar en flaska.. man kan ju hoppas...
på kvällen är det julbord med jobbet.. på Oakleys i Göteborg...
skall bli grymt kul!!!
har redan tatt fram vad jag skall ha på mig... svart skjortklänning med strumpbyxer och svarta stövlar sen toppa det hela med rött lucia band under bysten... vad tror ni?.. hmm.. kanske bättre jag visar er i morgon... jaja
ha en trevlig kväll!!

Kommentera inlägget här :