Hittade denna...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... video på en blogg och var bara tvungen att visa er den.. ni kanske har sett den....
jag måste erkänna en sak nämligen...
jag har skit svårt för handikappade barn... jag vet det är HEMSKT!!! Jag borde låsas in som känner så... men jag flyr hellre än att vara i närheten av ett handikappat barn...
jag mår psykiskt dåligt av att vara nära dom..
jag tror det beror på mitt kontrollbehov... för ett handikappat barn är så jäkla opålitligt... jag har ingen kunskap i dom jag har ingen aning om vad dom kan hitta på att göra...
dom kan helt plötsligt komma fram och krama dig om dom känner för det...
jag tycker det är skit läskigt...
töntigt... omoget... störtlöjligt.. jag vet!!!!
men så känner jag...
denna video var i allafall JÄVLIGT gullig och fin.. ville bara få sagt det=)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Hehe förlåt att jjag skrattar lite. Va rolig du är men du är inte ensam! Dom flesta är rädda för det "okända"! En sak som jag reagerade på i det du skrev var att du skrev handikapade barn vilket låter som något fult. Att dom i första hand är handikapade och sen barn. Jag föredrar helt klart att man talar om barn med handikap, för det är just vad dom är =)!

Jag menar verkligen inte att du skrev fel, men man ser olika på det och eftersom jag jobbat med barn med handikap i 3 år och fortfarande är assistent åt världens goaste lilla tjej så ser jag nog på dessa barn på ett annat sätt.



Visst är dom oberäkneliga med det är 1, 2 och 3 åringar också och ofta ligger barnens mentala ålder just så lågt hos dom med handikap! Man får se på dom som ett litet barn.



Du borde verkligen inte spärras in =), du borde få träffa några underbara unika ungar helt enkelt!



Ta en titt här: http://www.123minsida.se/linnwasserman där har du tjejen som jag är assistent för. Finns INGET ont i henne överhuvudtaget och så är det med dom flesta av dessa barnen!!!



Kram



2:a kommentar, skriven , av Therese:

Ska jag vara ärlig har jag lite svårt att du säger att just barn med handikapp är opålitliga. Ett friskt barn eller en handikappad vuxen kan oxå vara opålitlig. Men du är självklart fri att känna som du vill! Alla tycker olika och tur är väl det :) Men jag jobbar ju med barn med handikapp och barn med down syndrom, som tjejen på videon, är nog de sötaste till ungar jag träffat. Du får så mycket kärlek och tydliga känslor visade. Som Jennie skrev, du behöver bara träffa en härlig kull med ungar, and you will love it! ;)

3:e kommentar, skriven , av malin:

jag menar absolut INTE att det är nått dåligt med att vara ett handikappat barn... dom kan ju självklart inte hjälpa att dom är just handikappade... jag var lite onykter när jag skrev detta så har jag formulerat mig konstigt så får jag skylla på det... Jag borde träffa fler barn med handikapp det vet jag.. för jag behöver lära mig hur dom är! =)

Kommentera inlägget här :