Begravning...

publicerat i Allmänt;
ja det e väl för tur att man inte behöver gå på för många sånna.. för HELVETE vad jobbiga dom e!!!!!
jag åkte dit i tro om att detta e nog inga problem.. redan lipat tillräckligt över det som hänt... men det räckte med första låten att börja spelas... "Takida-Curly sue"


Sen var det kört.. började lipa som en gris.. och det fortsatte hela cermonin.. var så sjukt mycket folk...
kyrkan var full!!.. många man kände... och när alla hans hockeykillar gick upp för avsked och man såg hur ledsna dessa 15-16 åriga killarna va.. ja då var det inte ett öga torrt i kyrkan..!!!
det var så jävla jobbigt och mina tårar vägrade sluta rinna.. allt e så jäkla tragiskt!!!
När prästen sen läste upp dikten som hans sambo skrivit till honom ja då var det många snyftningar i kyrkan...
Att förlora sin älskade på detta sätt e obeskrivligt.. finns inte att tänka sig in i det... det gör bara för ont..!!!
men nu e det ändå över.. nu e det gjort... kändes ändå sjukt skönt att åka därifrån... man kände sig uttömd på nått sätt...
vi var några st av arbetskompisarna som drog till Lerum efteråt för att käka.. så det var faktiskt trevligt.. som ett avslut på det hela... nu har jag precis kommit hem.. fick sorterat tvätt , ta av mig min sorgklänning, bädda sängen och rusa ner till tvättstugan för att slänga in 2 tvättar!!
nu inväntar jag älsklingen som jag hoppas kommer för jag behöver hjälp med tvätten då jag skall på anhörighetsmöte kl 18 i Lerum..
Vi får väl se.. han kanske skulle träffa en kompis...
Hmm.. nä nu skall jag slappa lite i soffan innan jag måste dra igen.. ha det

Kommentera inlägget här :