Ork!

publicerat i Allmänt;
Försöker samla kraft för att orka skriva ner lite.. e svårt.. för hela min kropp e påverkad fortfarande..=(
Hmm.. har på 10 år åkt in med ambulans till sjukhuset pågrund av så kallade kraftiga panikångestattacker..
detta händer oftast i samband med Alkohol kan även hände i samband med sömnmedel oxå såkallas narkos vill säga!
Mår jag dåligt psykist t.ex upplevt nått det sista eller om jag e mycket stressad eller har jobbat mycket så kan dessa anfall inträffa..=(
jag borde egentligen lärt mig efter 10 år nu att jag kanske skulle avägt att hålla mig undan alkohol i Lördags med tanke på allt som hänt det sista.. men jag hade faktiskt inte en tanke på det... vet att jag borde vara mer försiktig.. och min dåliga samvete och hur jag mår för övrigt efter ett sånt här anfall e nog straff nog !!
E så jäkla typiskt bara.. för jag vet hur mycket det skrämmer folk.. hur hemtk det e för dom.. för jag har ju även andningsuppehåll när det händer... jag krampar nått fruktansvärt och hyperventilerar...
det enda som tyvärr hjälper om jag inte får en mild grad av det och kan föröska lugna mig själv e att ringa 112 oxh be ambulansen komma så jag får stesolid!!!
Senast det hände nu var på Basic i Juli -08
innan dess var det Midsommar -07 och innan det Oktober -05 och innan det Dec-04
så det e ju inte dagligen direkt.. men det e tillräckligt jobbigt när det händer.. blir inte mig själv på flera dar..=(
Stesoliden nockar mig fullständigt..=(
Jag skäms alltid så efteråt.. mår frukstansvärt Psykiskt dåligt för jag vet att jag gör min Familj så oerhört besviken.. dom vill ju inte att jag skall dricka alls..=(
Jag e så tacksam för att Daniel var med mig... Att han fanns vid min sida i ambulansen.. tröstade mig hjälpte mig spy.. och fanns hos mig när jag väl vaknade..=)
Tydligen hade jag haft över 1 liter urin i blåsan så dom var tvugna att tömma mig!! *URK*
Ja.. straffet e att jag mår som jag gör dan efter.. Linda kom ju och hämtade oss på sjukhuset vid 10 på morgonen.. jag mådde illa som satan.. och låg och spydde och hade feberfrossa mest hela dan igår.. sängen och spannen var min bästa vän..=(
Festen var dock helt lyckad fram tills detta hände... och det var väl huvudsaken=)
Synd att den slutade som den gjorde bara..=(
nej.. har försökt nu att samla kraft för att åka med LInda till Allum.. har lagt undan en tröja där som jag måste hämta ut senast idag tyvärr.. så det e bara att ta sig i kragen.. behöver nog komma ut för att få lite luft oxå... spräckt ett blodkärl i ögat med så jag ser ju fan inte klok ut.. så det blir snabbt in sen snabbt ut igen!!! hem och lägga sig igen!!
Ha det!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise Ekstran:

Men lilla tøs då det låter ju fruktansvært. Ær du testad før epilepsi?

2:a kommentar, skriven , av malin:

ja jag gjorde ett eeg test -04 visade inget...=(

3:e kommentar, skriven , av Ka:

haft en bra dag ?

4:e kommentar, skriven , av Maja:

Härliga bilder:)

5:e kommentar, skriven , av Jennie:

Usch, din stackare. Men du ska inte skämmmas för att du mår dåligt.

Starkt att berätta om det.

Såg att det inte var ett ep anfall och det är ju skönt, även om man vill veta varför det blir som det blir.



Hoppas att du mår bättre nu!



Har du någon som du går och pratar med? Psykolog eller terapeut?



Kram

6:e kommentar, skriven , av Malin:

Jag har gått i Terapi i 3 års tid slutade för snart 2 år sedan.. jag mår ju inte dåligt psykiskt generellt sätt.. e bara det att det ligger små saker jag varit med om som jag ändå bearbetat som ligger och pyr inom mig... och händer det då nått nytt i mitt liv klarar jag inte det speciellt bra inte i samband med alkohol i allafall..=( Tack för omtanken=)

7:e kommentar, skriven , av Jennie:

Okej, men kan du inte få någon att ringa då det dyker upp jobbiga saker i ditt liv? Även om du kanske inte behöver regelbundet kontakt med någon så kan det ju vara skönt att ha någon att ringa till då livet inte går åt det håll som man vill.



Vad sa dom på sjukhuset? Blir det någon uppföljning?



Givetvis så behöver du inte svara. Jag tycker bara det rä "intressant" då jag själv haft och har en del psykiska problem och vet hur svårt det är att få tag i rätt hjälp. När det dessutom som för dig blir direkt traumatiska situationer till följd av det så känns det som att dom borde ge dig någon form av hjälp.



Kram



Kommentera inlägget här :