Snökaos!

publicerat i Allmänt;
Hmm.. okej.. gillar snö.. men det får väl vara nån jävla motta.. trodde inte det var sant när jag nyvaken tittade ut genom köksfönstret halv 6 i morse..!!! CRAP!! MERA SNÖ!!



Fick varnat älsklingen min om det och sen begav jag mig ut i snön... var ingen rolig resa till jobbet.. gick långsamt och försiktigt kan jag lova.. var precis ett år sedan jag snurrade runt med min gamla bil på Gråbovägen och hamnade i motsatt riktning fast i rätt bana.. kan säga att jag lämnade ett visst spår i trosan efter det!! FY!!
har ju jobbat.. sen blev det köpa med sig en sallad hem och nu sitter jag här...
varit lite frustrerad idag då jag fick papper hem igår att mina ägarbtarpapper från SEAT:en inte kommit fram till Transportstyrelsen fförrän NU den 22 Januari!! alltså en hel månad senare än när jag sålde den.. och bara för att dom har förbannade jävla regler på att dom måste få in papprerna senast 10 dar efter ägarbytet skett så måste jag betala ännu en månad på försäkringen på den.. e ju över 500 spänn vi pratar om!!!!
var så arg och ringde ju upp dom men regler är regler säger dom.. vet ju att jag skickade in papprerna i tid där i mellandagarna.. typ redan den 23/12 tror jag.. men antagligen har lappen kommit på villovägar och kommit fram för sent... KUL!!!

Alltså sånt skulle man ju kunna döda för!!!

finns ju inte direkt jag kan göra nått åt det.. tyvärr!!
jaja..
sen e ju Telia riktiga nötter med.. Daniel ville ju ha nytt modem med inbyggd router i plus att han tyckte vi skulle byta till en inspelningsbar digital box.. så han ringde Telia och bytte till detta var INGA problem... fik sms om att paketen kommit förra veckan.. åkte och hämtade ut dom kommer hem och inser att vi fått 2 MODEM!!!!

Daniel ringde ju dom och dom bad ju om ursäkt och skickade en retursedel och och skulle skicka digitalboxen istället för det ena modemet.. fick sms om att jag fått paket igen i Fredags.. åkte och hämtade ut det i Lördags kommer hem och vi inser att vi denna gång fått en exakt likadan digitalbox som vi redan har... VAD I!!!!

Hur svårt skall det va!!!!

Så ännu en gång får dom skicka ett till paket och en till retursedel!! TRÖTTSAMT.. Kompensation.. JA TACK!!!

Har ju ett bra modem i allafall=)



Hmm.. beställde ju igår en ny hårddisk till mina dator.. lånar ju fortfarande Johans och jag e ju livrädd för att han skall höra av sig och vill helt plötsligt ha tillbaka den så jag känner att jag vill få min fixad...
hmm.. 525 spänn för den minsta..
Daniel tyckte ju det var dyrt och under diskussionen om det igår kväll ringde ju hans kompis Miche och sa att han hade fixat en hårddisk till min dator.. så nu förösker jag ringa Enterdata i Lerum för att avbetsälla hårddisken.. dom svarar INTE!!!

men skönt att få min dator fixad.. får väl se hur länge den håller denna gång!!
Vill ju ha en ny.. och Daniel tycker ju att jag skall se till att köpa en då.. HAHA!! KUl.. som att JAG skall ha råd med det.. ni som känner mig vet ju .. men han verkar ju inte känna mig ALLS!!

Jaja vi får väl se om jag lyckas få köpa mig en nån dag.. Ser fram emot skatteåterbäringen för jag HOPPAS så innerligt att det e min tur detta år att få tillbaka en del.. !!! *HÅLLER TUMMARNA*

hmm..På Lördag skall vi ju på Middag/Bal med Daniels jobb.. man skall ju ha Aftonklänning/Bal klänning på sig och jag får lite smått panik.. äger jag nått sånt????
GAAH!! måste kolla upp detta..!!
nä nu skall jag roa mig med detta...
.. och åma mig över mitt onda blåmärke på armen från i Lördags...
Sen SOVA!!!
Hoppas på Gymmet ikväll!!!
Det ger mig mer just nu än att gå på inomhusträningen med fotbollen!!!
får se hur jag gör.. nån slags träning får det allt bli.. inte tränat sen i Lördags.. dock legat halvdöd av droger och lugnande men ändå... jaja.. ha det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Duktig du är som kommit igång med träningen igen.. och shit vilket väder.... var själv på vägen mellan Norsesund och Floda på väg hem idag, förutom en polisbil som stod parkerad p.g.a en olycka :(

Kommentera inlägget här :