Det Kungliga Bröllopet!

publicerat i TV;
Är ni FÖR eller EMOT monarkin???
Jag ställer mig nog någonstanns mitt emellan.. tycker det är fint och vackert med kungar och drottningar och prinsessor.. men att det skall kosta oss våra skattepengar det vet jag inte om jag är så förtjust i...
dessutom vet jag inte riktigt vad det är kungen och hela kungafamiljen utför här i Sverige... ja drottning Silvia satsar ju mycket på att hjälpa sjuka barn och sånt och det ger jag henne all cred för...
men resten av gänget???
vad tycker ni???
Skall bli kul att se bröllopet i morgon i allafall..=)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny:

jag tänker nog lite som du, de fyller säkert en funktion i form av att representera landet utomlands, och visst, de kostar mycket, men drar samtidigt in mycket mer på bl a turism. Men helt ärligt så är det lite överdrivet...och jag tycker mer och mer synd om de stackarna....alla pengar i världen och alla förmåner i världen, kan inte väga upp oändligt många oändligt tråkiga middagar, tråkiga möten, fejkleenden 24-7, regler för hur man får bete sig, prata, klä sig...för att inte tala om parters och vänner...! Denna eviga mediabevakning och press utifrån och inifrån...! Nä, jag tycker nog det hela borde avskaffas efter denna generationen! (fast jag är löjligt förtjust i glamouren och klänningarna och galorna...haha...)

2:a kommentar, skriven , av malin:

haha.. samma här... !!!!

Kommentera inlägget här :