Gottans..=)

publicerat i Allmänt;
Nu sitter jag med turbanen i hövvet...
ny duschad.. mätt och allmänt seg..=)
Har jobbat, solat, tränat, handlat. lagat mat, ätit och nu duschat=)
på gymmet passade jag även på att göra en kroppsmätning.. alltså mäta mitt fett... hmmm...
Jag behöver TRÄNA!!!!

Visste jag ju.. haha.. min största fettmassa sitter på lår och rumpa... och det var ju ingen suprise det heller...
fick ju göra detta gratis för att jag har guldkort och får även en gratis genomgång på gymmet med en personlig tränare där dom kan visa mig vilken del jag behöver träna på kroppen och HUR jag skall träna dom!!!
så den chansen tänker jag ta.. det e dax att jag tar tag i detta nu!!!
jag älskar ju löpning.. och bandet.. men där kommer jag aldrig bli av med mitt fett... hon som gjorde testet på mig tycker att en vikt på 67-68 kg skulle passa mig... jag väger ju nu... 74 kg!!

för 2 år sedan vägde jag 66kg...=(

Jag körde ju bara lite löpträning och magträning idag på gymmet... har faktiskt planer på att dra till gymmet i morgon med efter jobbet... göttans..=)
efter detta drog jag och handlade.. var sugen på att göra nått riktigt gott...
och det blev det.. herregud så gott d va..!!!
började ju med maten så fort jag kom hem.. vill inte äta middag för sent..!!
Påminner om ett annat recept jag lagt ut men lägger ut det ändå..=)
Recept!

strimla ca 400 gram lövbiff
Strimla ett paket bacon (jag tog en lättare variant av kotlettbacon med bara 9% fett)
Stek i en stor gryta med lite matfett
Koka upp vatten i en kastrull och häll i pasta, låt koka tills dom e klara med lite tuggmotstånd
hacka sen upp valfria grönsaker
T.Ex
Purjolök, Paprika, Champinjoner, Rödlök, Körsbärstomater
Salta och peppra
rör ihop allt i grytan
och låt brynas ihop
tillsätt sen lite Sweet chili sås
sen fonden (se bild ovanför)
och sist matlagningsgrädde

tillsätt sen pastan och rör om...

VOILA!!

det var löjligt gott!!
efter det tyckte jag det var dax för en dusch.. USCH!
Nu skall jag ta tag i mitt blöta hår...=)
så här kan man ju inte gå runt..=)
************
Angående mitt förra inlägg idag... jag har nog räknat fel.. e ju 15 år sedan bara...
Denise fyller ju 15 år på Lördag och olyckan hände ju 3 dar innan hon föddes...=)
Tänk att jag snart varit moster i hela 15 år... satan vad gammal jag e..=)..
TJIP



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

hrrmm.. 74kr är en utmärkt vikt! :P (A) hahaha och vi är nog en till som har största fettmassan på lår och rumpa skall du se.. och mage! :P hahaha

Kommentera inlägget här :