Lönedag!

publicerat i Allmänt;
väl var roligt då.. mycket man kan njuta av det då!!!
NOT!!
har 400 kr kvar efter att jag betalat räkningarna...!!  =(
skall det behöva vara så här.. att jag skall behöva jobba extra resten av mitt liv...
jag antar att jag får göra det dära samtalet om det andra extra jobbet på Strike bowling i Gamlestan.. jag har inte så mycket val.. måste ju få leva...=(
Vi skall antagligen dit och bowla i morgon så tänkte prata med dom då.. tar emot.. men jag MÅSTE ha pengar!!!!
Ni undrar väl vad jag har för räkningar men jag har verkligen inte mycket mer räkningar än vanliga svenssons och det e det som gör så jäkla ont.. att det kan vara så jäkla orättvist!!!!
jag har aldrig hamnat hos kronofogden och jag skulle ALDRIG slarva med räkningar...
jag har bara hamnat i en sån jäkla mörk grop av taskig ekonomi och det tar år och dar att ta sig ur det!!!!
hur mycket jag än kämpar och sliter för att få in extra pengar så e det aldrig nog för att komma ovanför ytan... jag hamnar ALLTID bara precis till ytan men högre kommer jag inte.. därför trillar jag ju ner så jäkla lätt...
kul att Lyxfällan visas på tv nu..!!
Så illa har jag det inte... jag ligger alltid precis på ytan... e så jäkla surt att aldrig komma därifrån.. att slippa oroa sig.. att slippa behöva säga nej till så mycket.. att känna avensjuka så fort folk nämner saker som dom frågar en om man vill följa med på.. "jag har inte råd" e det första jag alltid tänker på.. och eftersom jag skäms så skyller jag alltid på nått annat!!!
det e så jäkla tråkigt för många av mina vänner e ju ekonomisk obereonde och åker till det ena stället till det andra.. hittar på saker hela tiden och frågar ju självklart om jag skall med... nej.. jag får alltid tacka nej för jag har aldrig råd...=(
det känns så jäkla tråkigt...
jag har åkt utomlands 2 gånger i mitt vuxna liv med kompisar... båda gångerna har jag lånat pengar för att kunna åka...=(
det känns piss...
det känns tragiskt...
när folk säger..."men det e bara att spara och sen köpa"

Jag skrattar alltid inombords när jag får höra det... skrattar för dom har ingen aning... ingen aning om hur mitt liv ser ut!!!
Hur det HAR sett ut!!!
Hur jag ALDRIG någonsin haft mer än 1000 kr på mitt sparkonto genom åren... och då handlar det om den dagen det överförs till mitt spar konto.. dom försvinner ju lika fort igen...=(
Jag retas på jobbet för att jag samlar pantburkar på jobbet... hur jag säger till dom som slänger burkarna att dom skall lägga det i påsen jag hängt inne i skafferiet i köket!!
Jag kallas då "Baglady" och jag skyller på att jag tänker på miljön...
istället e det små pengar som jag kanske kan köpa middagsmat för i slutet av månaden då jag har några enstaka kr kvar...=(
har ni någon gång gått i en affär med enbart 28 kr på dig och letat efter något att tillaga som skall räcka för 3 dar för dom pengarna...??
Det har jag och jag har faktiskt lyckats...!!!
det e tragiskt jag vet...
och jag vet jag har ju Daniel nu som bor hos mig och som betalat för sig.. spelar ingen roll...
det e fortfarande mitt liv och mina pengar som det e fel på!!!
Han skall ju inte behöva betala mer bara för att jag inte har pengar!!!
jag vägrar låta mig utnyttja en kille.. jag vägrar leva på någon annan...!! Jag e jag.. och jag skall kunna klara mig själv...
jag jobbar inte extra för våran skull.. utan för min skull..
nu får jag bara så jäkla lite tider i april och maj.. sammanlagt skall jag bara jobba 3 gånger dom 2 månaderna.. och det håller inte..
nog om mina pengaproblem.. trött på att älta det.. trött på att må dåligt av det.. jag e trött på att vara fattig... !!!
****************************
laddar hem en himla massa musik på den andra datorn nu...
skall bränna mig en sjukt grym skiva tänkte jag..=)
idag har jag jobbat sent... sen var det gymmet... och silken löpning... det var enkelt det var lätt och kändes så bra denna gång... har jag fått så pass mycket bättre kondis redan???
kändes otroligt bra i allafall.. efter det vart det mage!!!
var ett kort pass idag men det räckte..
efter det var det hem.. så duschade vi..
sen åkte vi och handlade...
jag hann springa in på Gina för att köpa ett par nya svarta leggins för 99 kr.. jag tyckte jag var värd det trots min piss ekonomi denna månad...
mina gamla leggins e så sletna med hål i lite var stanns så det var bannemej på tiden att få ett par nya!!!
vi storhandlade och åkte sen hem...
nu sitter vi som 2 fån framför datorerna...
jag jobbar ju tidigt i morgon för i morgon kl 14 så skall jag på första mötete hos min Psykolog...!!!
Kommer lipa ögonen ur mig.. men det e nog bara bra!!!
jag hoppas hon kan ge mig den hjälp jag behöver... men några fler samtal än 2 kommer det nog inte finnas pengar till tyvärr..=(..
2 betalar ju jobbet men resten får ju jag betala och det kan jag ju bara skratta åt att jag skall ha råd med..!!!
*suck*

Livet leker eller vad säger ni?
ha det!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Jag satt faktiskt preis och undrade dels vad du har för räkningar och sen vad du får för i lön som gör att du bara har 400:- över. Du måste ju ha en del lån eller så som ligger kvar och suger ur dig pengarna? För några vanliga svensson räkningar kan det väll inte vara. Jag tycker nämligen att jag har vanliga svensson räkningar, en mobil räkning på mellan 800-1000:- (som är tele och bredband), hyra på 3671:-, Avbetalning av datorn (sista avbetalningen denna månaden dock) 403:-,Fack-akassa avgift 457:-, Besnin räkning på ca 1000:- (den är på det dubbla men vi är två som betalar den)Sen dom där räkningarna som dyker upp med ojämna mellanrum: Tv licensen och Elräkningar (värmen betald).



Så jag tycker det känns som att du äär lite hård mot dig själv som tycker att du har vanliga svenssonräkningar.



Sen om Daniel betalar mer än dig för att han har mer pengar är väll ganska naturligt? Ni är ju ett par, man hjälps åt. Var inte för stolt för att låta honom betala lite extra mycket. Sen förstår jag att du inte vill leva på honom och utnyttja honom. Men dom månader som jag har mer pengar än Johan är det självklart att jag står för fler gemensamma inköp än honom och viseversa.



Som sagt kämpa på. Kolla upp alla räkningar du har och se om du kan få sakerna billigare någon annanstans. Det kan löna sig väldigt nämligen!



Kram

2:a kommentar, skriven , av Jennie igen:

Kom på att jag glömde 2 räkningar gymkortet på 276:- och tandläkarkostnaden på 45:-!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Det värsta e att jag faktiskt bara har sånna räkningar oxå... hyra, bredband, digitaltv, mobil, el räkning, sen har jag ett lån som jag betalar ca 2500 på varje månad.. plus 2 krediter som jag försöker lägga 500 k på st varje månad... det e egentligen inte mer.. men jag får bara ut strax under 16000 kr.. och jag har oftast räkningar och utgifter på ca 18 000 så Daniels pengar e ju guld värda... e väl sant att man förösker hjälpa varandra.. men jag har blivit lämnad för min dåliga ekonomi i tidigare förhållanden därför e detta jätte känsligt för mig... men de brukar alltid lösa sig på nått sätt och gör det säkert nu med...=).. tack för din omtanke..!!!

4:e kommentar, skriven , av Jennie:

Haha "bara" ut strax under 16.000 =). Jag får ut ca 13.000 ;) så jag skulle bli överlycklig för din lön. Ja det är ju lånen som oftast suger ut pengarna för en. Hoppas att du snart fått betalt klart dom. Ja jag förstår att det är känsligt. Men sålänge man är rak och ärlig och verkligen gör det man kan för att ekonomin ska bli bättre så tycker jag inte alls att mans ka skämmas för att ta emot "hjälp" från andra.



Kommentera inlägget här :