Eurovison song Contest (ESC)

publicerat i Musik;
ja ingen har väl missat att jag ÄLSKAR musik.. då jag själv utför den bakom micken..=)
Nu e det snart dax för Eurovision...
och då passar det ju bra med ännu en ny kategori.. Musik..
Vad tycker ni om sveriges bidrag?

För mig var det en tippad vinnare och jag blev överförtjust att hon gick och vann..
Jag vet dock inte vad hon har för chanser i Norge i år... vi får återse det..=)
Jag tittar just nu på Inför Euro vison...
för mig så har Islands bidrag varit min favorit 2 år i rad.. förra året så kom ju Islands bidrag 2 med "Yohanna-Is it true"

Lyssnade nu precis på årets bidrag från Island...
Faktiskt riktigt bra... själva låten e underbar med en sångerska med bra och kraftig röst... dock e själva shownumret lite mesigt och hade behövts spetsats lite...
jag väntar med spänning på den 29 maj då finalen är..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny M:

jag gillar greklands låt, och vad var det....slovenien? slovakien? hon tjejen i grönt iaf. =) resten är faktiskt bara mer eller mindre skit!

kommer ni ner och kollar på det här eller????

2:a kommentar, skriven , av Karin:

Jag tycker inte låten "lyfter". Den är extremt tråkig. Hon kommer inte vinna.

3:e kommentar, skriven , av malin:

nej Grekland bidrag lät ju bara för grekeskt.. med sitt klappande och stampande och "OPA" haha... jag tänkte fråga dig om det fanns någon chans att du ville komma upp hit istället??.. Jag fick nämligen reda på att det är Lerums dagarna den helgen.. och det e nått jag och Marie aldrig missar .. så tänkte kolla om inte du ville komma hit istället så ser vi ESC här och sen drar till Lerum för FEST!! vad tycker du??.. kram

Kommentera inlägget här :