Visste ni....?

publicerat i Visste ni?;
.. Att jag faktiskt är rätt så berest av mig trots min dåliga ekonomi???
Allt har att göra med att jag haft en pappa som bott utomlands från det att jag var 13 år fram tills -03 ungefär då han hamnade i Stockholm..=)
På dom 10 åren han bodde utomlands så hann han både bosätta sig i Tunisen, Indien , Brasilien och Schweiz..
Jag har tyvärr inte så mycket kort från det...
men hitta några kort från när pappa och jag drog iväg till Singpore för en shoppinghelg..=)
pissdåligt kort jag vet..=)
Hitta även ett kort från Tunisien när jag ligger i havet och gottar mig..=)
syns inte bra alls jag vet..=)
I Indien var jag hela 3 gånger och hälsade på.. Tunisen hann jag besöka 2 somrar och i Brasilien bodde jag med pappa och hans familj i nästan 3 månader... vi bodde i en stad som hette Campinas som ligger en ca 2 timmars bilväg från Sao paolo...
jag fick ta Privatlektioner i Portugisiska och hade vakter som följde mig inom området då det var hög brottslighet där..=)
"Eu Qurei uno suco de laranja"
haha... stavar som en kratta jag vet...
men det jag sa va.. "jag skulle vilja ha apelsinjuice"
haha.. lite har jag fortfarande i minnet efter 12 år...
I Schweiz var jag 2 gånger...
en gång med båda mina stora systrar och deras respektive..
vi bilade ner...
Jag och min syster Marielle uppe i dom schweiziska alperna..=)
ett år då jag besökte Indien så åkte vi även över till Hongkong ett par dar...
När jag var riktigt liten så fick jag uppleva  en bilresa ner till Jugoslavien och även få följa med mamma och mina systrar på en resa till Grekland / Rhodos...
under min vuxna ålde har jag gjort två resor till Turkiet med kompisar.. första Turkiet resan var -04 med Marie och en jobbar kompis till mig... en mycket sjuk resa.. haha..
Fina minnen..=)
-06 tyckte jag det var dax igen.. denna gång med Bettan... haha... ännu sjukare resa.. jag och Bettan garvar än idag när vi tänker tillbaka..=)
Vi träffade ju 2 värmlänska killar under den veckan varav en av dom han på bilden.. haha.. betuddade sig rätt kraftigt i mig..=)
han tävlade i "Starkaste Man"=)
-07 var det dax för mig att bege mig utomlands igen..
min älskade pappa bjöd med mig till Thailand...
Först var det Bangkok, sen Hua hin, sen Bangkok igen...
Jag ÄLSKADE Bangkok!!!
det var faktiskt senast jag var utomlands...=(
Jag hoppas ju på en rest resa till sommaren med Daniel.. får väl se..=)

Kommentera inlägget här :