Valtider!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. Japp.. nu sitter man ju kluven och kliar sig i huvdet.. vet faktiskt inte om jag blivit nått klokare på att följa utfrågningarna i tv dom senaste dagarna..
idag när jag var inne i valtältet dundrade jag fram till folkpartiets bord med en gång...
tjötade där en stund..
sen gick jag över till Miljöpartiet...
fick en gratis fröodling av basilika av dom.. haha..
sen gick jag faktiskt bort till Sverigedemokraternas bord oxå och tog en brochyr!
det är dom partierna som fångat mitt intresse mest så nu skall jag väl bara se till att få läst igenom vilka frågor dom vill driva igenom!!
jag är så otroligt polistiskt ointresserad .. är väl därför som detta är svårt men jag är SVENSK och detta handlar om MITT LAND.. och hur det skall styras!!!
Därför MÅSTE jag engagera mig!!
Jag tycker ändå att Alliansen gjort ett bra jobb hittills.. visst har dom tabbat sig på många plan men i det stora hela har det varit bra..=)
Jag tror jag lutar åt Folkpartiet.. men skall läsa på lite mer om vart dom står..
fick vet en del saker om dom idag som jag gillade..
det är dom som är grunden till att vi kvinnor får rösta idag!
får se vad jag kryssar i till slut!!
Daniel åkte och rösta förut idag med sin jobbarkompis så på Söndag efter kalaset får jag åka och rösta själv..=(

Kommentera inlägget här :