En inre panik....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... ibland kommer det över mig... eller antar att det ligger där bak i huvudet och pyr...

jag orkar snart inte läsa mer om det och jag stressar upp mig men försöker lugna mig själv med att... intala mig själv att snart... snart Malin....

Kan inte hjälpa att känslan finns där...

är väl egentligen inte så konstigt med tanke på min ålder...

jag får panik om alla som jag känner som hamnar i situationen... situationen som jag strävar efter...

jag vet att jag MÅSTE vänta... men paniken inom mig bubblar upp och jag vill bara skrika ibland...

är självklart glad för alla mina vänner... men jag skriker inombords just nu...

orkar fan inte mer... sluta nu folk...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Vad är det nu gumman????

Vad ska folk sluta med??? Kram

2:a kommentar, skriven , av Karin:

Bäbislängtan?

3:e kommentar, skriven , av Malin:

ja Karin du satte väl huvudet på spiken...=)

4:e kommentar, skriven , av Karin:

Man ej ju inte dum, vettu. :)

5:e kommentar, skriven , av Malin:

nä du e riktigt smart du=)

6:e kommentar, skriven , av Marie:

Var det första jag tänkte på när jag börja läsa... Men när jag läste att folk skulle sluta, fatta jag inte hur du tänkte där och blev lite osäker.



Men det kommer Malin, men förstår att det känns jobbigt då de närmaste vänner runt dig har det eller ska få barn. Prata med Daniel om det, hur han känner och hur du känner. Om ni planerar in det kankse det kommer kännas lite bättre, även om det är ett tag kvar är det i alla fall i er framtid. Kram

7:e kommentar, skriven , av Malin:

när jag skrev att folket skulle sluta var det mer att jag orkar inte läsa mer om alla i min omgivning blir gravida... jag känner mig som en av dom som INTE kan få barn!!! Jag är typ sist av alla jag känner nu... och det börjar krypas innanför skinnet på mig!!! alla namn jag har i huvudet på barn är snart tagna för jag är sist.. sist sist sist!!! vi har ju pratat.. och planerat lite... och jag VET att vi måste vänta.. men fy FAN vad jobbigt det är ibland!!!

8:e kommentar, skriven , av Karin:

Jag är också kvar...

9:e kommentar, skriven , av Marie:

Förstår det gumman.... vet att du älskar Daniel, men här har du en nackdel att han är yngre. Visst, äldre vill kanske inte heller alltid ha barn, men är man i samma ålder känner man oftast den längtan ihop. MÅSTE vänta behöver ni inte, utan vill ni så vill ni. Men är båda inte redo är det ju bra att vänta.. men en dag kommer du ju blir mamma du med, och en undebar sådan. Kram

Kommentera inlägget här :