Resume deltävling 1

publicerat i Musik;
Japp.. Deltävling 1 var avslutat och jag tycker helt klart att dom rätta bidragen gick vidare!
Dock var själva showen lite rörig och Marie Sernholt blir lite för mycket ibland, ALLT går inte att skratta till. speciellt inte sina egna skämt!
Bidrag 1.
Dilba!
Jag gillar Dilba och låten var bra men allt jag tänkte på var bara att jag HÖRDE fan inte henne.. hon sjöng så tyst så jag tror inte ens hundarna hörde henne!!
Förstår hennes sista plats placering!

Bidrag 2.

Swingfly!
Go låt som fan!
Han bjöd verkligen på sig själv och killen som sjöng med han gjorde det bra=)
Tippade dock han inte som direkt kvalifikation men tyckte han var värdig vinnare!
Bidrag 3.
Jenny Silver
Hela låten kände jag bara...
ABBA, ABBA, ABBA!
Bra schlager låt och skulle kunna funka..=)
Bidrag 4.
Jonas Matsson
Har inte så mycket att säga..
tråkig, töntig, mesig och fattar inte riktigt innehållet i den!
Bidrag 5.
Le Kid
Kan inte hjälpa det men TÅL inte sånna band, DOM ÄR FÖR MYCKET!
Känns som man skulle skicka iväg ett hollänskt bidrag om dom skulle vunnit=(
kommer knappt ihåg låten.. OH MY GOOOOOD!!!
Bidrag 6.
Rasmus Viberg
Alltså.. den här låten gillade jag faktiskt... hur man kan vara en social fjäril fattar jag dock inte men låten var härlig och han hade bra utstrålning.. sen att hela bandet behövde en makeover och typ sovit under en sten i 20 år det kanske skall påpekas men annars var det bra=)
Bidrag 7.
Pernilla Andersson
en blandning av country och Lars Winnerbäck.. inte min smak alls..
och hon verkade flacka med sin blick väldigt .. nej.. inte min smak som sagt..
Bidrag 8.

Danny
När jag hörde att han skulle vara med.. och att låten hette In the club visste jag med en gång att den skulle briljera!
Jag behövde inte ens höra låten utan att tippa den som direktkvalificerad!
så när hans låt började kände jag bara.. ja.. där var den.. silken härlig låt.. silket självförstoende och helt grymt bra dans till!
Hoppas bara hans röst håller alla gånger ..=)
GRYM låt rakt igenom kommer spelas flitigt ute på klubbarna=)
Ja.. hyfsat bra bidrag... men som sagt showen kändes lite knacklig.. det var tabbar och konstigheter.. men "Surtanten" och Pär gjorde bra ifrån sig... haha.. Pär e grym!!
nästa Lördag missar jag festivalen antagligen .. men dom är ju i Göteborg och jag skall ut i Göteborg.. kanske springer på några... woho!

Kommentera inlägget här :