Nostalgi!

publicerat i Musik;
Jag tillhör ju den åldern som växte upp med mycket 90-tals musik.. och mina idoler på den tiden var bla. Alice Cooper och Martika, suzanne vega, 4 non Blondies, Alanis Morisette..=)..!!!
Ni äldre läsare... minns ni???

Eminem gjorde även en version av denna låt för några år sedan!!!
en annan klassisk tidig 90-tals låt...
.. underbar låt... tragisk dock om man lyssnar på texten...=(
och en riktig klassiker från tidigt 90-tal är ju denna...

Älskar denna låt och älskar att den spelas flitigt på radion fortfarande.. jag kan den utantill och har en önskan att en dag få uppträda med den..=)
Och VEM älskar INTE denna låt???
Kommer ihåg än idag när denna kom ut då kören jag var med i från skolan satt i en bil på väg hem från en spelning och en tjej började sjunga denna till slut satt vi alla och sjöng hela låten !!! Underbar!!!
I slutet av 90-talet kom en irlänsk syskon grupp som jag bara fullkomligt förälskade mig i och alla deras skivor pryder mitt cd ställ=)

Kommer ni ihåg dom???
Mitt största minne med The coors är när jag åkte själv till Indien för att hälsa på pappa och lyssnade då på dom på väg hem...=)
för att sen nämna en svensk grupp..
Roxette...=)
helt klart deras bästa låt... jag tycker dom skall låta sina gamla låtar vara och lägga sin karriär på hyllan.. deras nya låtar är SKITTÖNTIGA!!!
en annan grym artist som vart stor på 90-talet..
Le-ann Rimes..=)
Hennes bästa=)
Och ja... inte kan jag väl glömma denna artist och hennes mest sålda singel=)

Behöver jag nämna att jag nog sett filmen cirkus 1811 gånger!!!!
Jag älskade nämligen Leo Di caprio på den tiden..=)
haha... mitt rum var tapetserat av plancher på han!!!
och sen 90- tals popens största stjärnor..
Backstreet boys, Britney spears, Christina Aguliera och mina personliga älsklingar N`sync!!!
bjuder därför bara på en video med dom.. !!
Älskar Justin Timberlakes friss..=) haha..=)
kan faktiskt inte avsluta detta inlägg utan att nämna våran älskade eurodisco musik som slog igenom hårt på 90-talet...
Dj Bobo, La Bouche, 2 un limited

Ahhh dom älskade Bygdegårds discona i Gråbo... Lånade alltid min syster Marielles kläder .. hennes snygga Levis jeans och hennes snygga T-shirts... =)
nä detta gott folk är NOSTALGI!!!
Lyssna och dröm er tillbaka..=)

Kommentera inlägget här :