Hej folket!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Vet att ni är värda ett inlägg där jag förklarar varför jag legat på sjukhus....
skall försöka fatta mig kort för min energi just nu är lika med noll.. kämpar för att få i mig vätska och mat...
men har precis lyckats få i mig ett stekt ägg på rostat bröd... och ett glas blåbärssoppa...
får se hur magen reagerar...
************
Hann inte skriva mer än så .. fick rusat ut på toa...
dock har läkaren sagt att det är normalt att magen reagerar så här nu dom första dagarna med föda... levt på dropp i flera dar...=(
Ja.. vad hände då???
Spelade matchen i Söndags kväll ju...
hade väl egentligen inte mer ont i magen än vad jag brukar ha efter en 90 min match..
kändes öm...
åkte hemåt och kände då att fan vad ont i magen jag har.. kom in och la mig på hallgolvet...
Daniel tröstade mig lite och jag kände mig lite lite bättre.. fick duschat sen la jag mig i sängen.. hann nog bara vara där nån minut innan jag kände att jag behövde springa på toa...
Fast det var bara stopp.. fick inte ur mig det... smärtan i magen började öka.. och jag kände hur hela min kropp började jobba... jag började fokusera på min andning och sen kom kraftig svettning och ring i öronen som ett brev på posten.. fick ropat på Daniel i ren panik att han skulle ge mig en påse...
jag började nu må illa... han kom ju farandes... fick en påse som jag började andas i...
slutade till slut med att jag spydde i den...
sen började det släppa baktill... så där satt man i sitt esse.. och svettades som en maraton löpare...
Daniel sa ju att vi måste ringa ambulans...
jag fick vid detta tillfälle lyft mig från toan med en spann som nu Daniel hämtat och la mig ute i hallen igen... panikslagen... med en sån smärta.. hysterisk.. och svettig ... badade typ i svett...
fick satt mig på toa igen...
grät... andades.. hysteriskt... svettades...
Daniel ringde...
Jag tyckte ambulansen kom fort men enligt Daniel tog det nästan 30 min innan dom kom... kl var ju nu nästan 22 på kvällen...
Daniel hade fått på mig en tröja i allafall när ambulanspersonalen kom.. en tjej och en kille.. tjejen tog ju hand om mig där jag satt på toa.. med en tröja halvt som halvt på mig då svetten satte stopp för den och med trosorna nere vid anklarna.. och en stor blå spann i knät...
jag spydde.. åmade mig.. grät.. svettades... sen brakade ju helvetet löst i röven... inte alls pinsamt.. men vad fan skall man göra...
jag visste att nått var väldigt väldigt fel!!!!!
Med helt skakig kropp så fick dom hjälpt mig på med ett par byxer och sen ta mig ner för trappan där båren väntade på mig...
åka mot Östra och bli inlagt på vårdavdelning 301.. på Infektionskliniken....
jag var inte häftig den natten.. jag spydde och fick sätta mig på toa.. och min avföring var rent blod det sista...
jag mådde skit!!!
Daniel sov ju med mig på rummet den natten...
Måndagen fick jag ju genomgå en del tester.. blodprov och avföringsprover och massa sånt.. dom kollade tempen, puls.. ja .. u name it...
ingen feber...
vad dom började mumla om på ronderna var att jag drabbats av en kraftig tarminfektion och med tanke på mina tidigare besvät med tarmarna med tanke på min IBS så har jag drabbats extra hårt...=(
Mina kräkningar avtog i allafall natten till Tisdagen...
men magontet och diarren är ju kvar...
magontet är ju inte alls i den klass den varit som tur e...
haft så ont så jag har helt seriöst velat avsluta mitt liv bara för att bli av med smärtan...
sjukvårdspersonalen har dock varit änglar...
haft värmedynor på magen för att dämpa den värsta smärtan....
Igår fick jag ju äntligen åka hem...
Daniel fick åkt in och handlat på hemvägen sen har jag bara dykt ner i sängen... MIN SÄNG.. som jag saknat den...
här ligger jag nu...
sovit hyfsat i natt... men har ju klart vaknat när jag rört mig för då har det gjort ont i magen...
är ju jävligt öm i magen och det är väl inte konstigt...
det läkarna sa var att mina blodprover visade ingenting men den sista odlingen dom gjort tar lite tid att få svar på.. men skulle den visa något hör dom av sig annars har det bara varit ett elakt virus i min mage...
hmm.. men vad kommer det ifrån??
Är min mage så förbannat jäkla mottaglig??
Åt ju kräftorna i Lördags... men det gjorde ju Daniel med... och han har ju inte blivit dålig!
nå ja går inte att spekulera i det... nu är det som det är och huvudsaken är att jag blir bättre.. vilket jag blir... jobbar på att återfå kraft... och på att få ner mat och behålla den...
med blåbärsssoppan i handen... Skål ta mig fan!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

Men herregud Malin!! Vad pysslar du med?? ;) HÄRLIGT att höra att du börjar så saktliga må bättre! Kämpa o försök hålla humöret upp så är du tillbaks snabbare än du anar!! stor KRAM

2:a kommentar, skriven , av Karin:

Stackare. Problem med magen får en att må så dåligt... Man blir som ett litet barn nästan... Skönt att du är bättre!

Kommentera inlägget här :