Helt slut!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

Denna dag har inte varit bra:(

Hos barnläkaren idag konstaterades det att lillfisen fått en infektion av såret från skalpelektroden från förlossningen:(

Dom tog bort sårskorpan och varet som kom ut skickades på odling:(

Ja och inne på sin tredje dag med amning kan ni tänka er hur jag reagerade!

Tårar!!!

Vi fick ta prover och blev till slut skickade upp till special avdelningen där bland annat för tidigt födda ligger!!

Usch tror fan jag befann mig i helvetet!!

Fler prover och elektroder som skulle bevaka henne och antibiotoka intravenöst!

Jag lipade som aldrig förr!!

Att behöva lämna henne där uppe själv!!!

Gud vad jag grät men eftersom vi hade räknat med att få åka hem och det sket sig så fick vi snabbt ta ett beslut av att passa på att åka hem snabbt och hämta mer saker och mata Helge igen!

Tror aldrig jag bett Daniel köra så fort hem:( och sen tillbaka!

Var nog borta 30-40 min och jag grät konstant av det!

Fort upp till henne igen och mata henne!

Och efter det kopplade dom bort elektroderna och vi kunde ta med henne ner igen!

Silken känsla!!! Ja jag grät så klart! Men oj så slut jag blev!

Jag känner mig febrig av amningen och ont i hela kroppen!

Behövde mina värktabletter!!

Nu ligger jag i sängen och behöver sova för kl 4 i natt skall vi upp och ge henne antibiotika igen och sen likadant kl 16 i morgon!!

Jag vill ju hem men vad gör man inte:(

Usch jobbig dag men hon mår ju bra!! Äter bra! Bajsar som FAN!!

Sen att jag mår så där det skiter jag i!!

Äta,bajsa och sova gör jag när jag är hemma med mitt lilla hjärta!!!!

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

Stackars liten o stackars dig/er! Klart du blev ledsen... Vem hade inte det? Hoppas hon kryar på sig snabbt så ni kan åka hem o njuta :) styrkekram

2:a kommentar, skriven , av Louise:

Det blir bra skall du se, så gör vi alltid med de helt nya om vi misstänker infektion. Det tas aldrig några risker med nyfödda och det är bra att de reagerade på att hon hade in infektion så att ni inte åkte hem och sen blev tvungna att åka tillbaka igen. Men det gör ont i mammahjärtat det förstår jag

Kommentera inlägget här :