Fettisdagen....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... nå...??.. Har ni ätit nån semla idag???
Det har inte jag för jag gillar varken mandelmassa eller för mycket grädde...=)
Men jag älskar bullen så äter ju gärna runt omkring av bullen.. haha..
men letade faktiskt efter semlot med vaniljkräm istället men hittade fan inga...=(
Jaja... får väl fixa egna i morgon en dag sen istället... det funkiar väl det med..=)
Idag har jag fått fixat...
bokat tvätttid så i morgon skall jag tvätta...
sen tömt bilen på en del grejer vi fått till bäbisen plus tagit upp kartongerna som legat där sen i Lördags...
Gått igenom massa barnkläder och sorterat det...
sen åkte jag till Rusta... köpte små saker för packningen plus lila blockljus att ha i nya lägenheten..=)
Ljusen och blå tvål till badrummet... =) Kommer gå i blått där inne...=)
Packgrejer...=) Detta hade jag kunnat spara pengar på och hämtat på jobbet istället men när jag ändå var på Rusta och såg det så köpte jag det ändå...=)
Alla kartonger... =)
Nu är det bara att börja packa...=)
Efter Rusta och Allum en snabbis så åkte jag till Sahlgrenska...
hälsade på stackars Madde som låg i smärtor.. stackarn...
satt hos henne och tjöta skit i typ 2,5 timma...
sen åkte jag mot Lerum... såg då att en lampa gått sönder på bilen så fick åka in på machen och köpa en ny... åkte sen till Hulan och träffade Marie.. hade lite barnkläder till Nadja som jag fått av Daniels bror`s tjej...
vi tog en kopp te ihop och tjöta lite...
sen åkte jag vidare till Floda...
Pappa bytte lampan på bilen och jag ställde ut skötbordet där .. skall måla det i helgen om jag hinner...
sen fick jag ju en del kartonger där med...=)
Sen åkte jag hemåt...=)
Så nu har jag ganska nyss kommit hem... skall äta lite kvällsmat då jag inte fått i mig någon riktig middag ... märker med en gång om jag slarvar med maten för då kommer halsbrännan... måste äta ofta och lite.. och inte sällan och i stora portioner som jag gör nu...
blä... HALSBRÄNNA....
nä.. äta lite och se på TV... i morgon kan jag börja packa..=)
Ha det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

Ääääääälskar semlor. Seriöst älskar. Men jag ransonerar, två per år. En när de börjar säljas och en på fettisdagen. Dels för att jag inte vill bli tjock och dels för att magen inte blir helt nöjd. Har suttit på dass 15 ggr ikväll, mendevarevärt!!!

2:a kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

haha.. du kan få äta min semla oxå då... så får du äta 3 per år...=) Ja akta dig för grädden... då brakar magen=) haha.. men det kanske det är värt om man älskar semlor..=)

Kommentera inlägget här :