Behöver...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
... nog ringa min barnmorska...
för jag är på bristningsgränsen just nu...
jag pallar inte.. mitt psyke är nergörat i sanden och nån står och spottar på det just nu...
så känns det...
Idag bröt jag ihop på jobbet...
alltså... jag pallar inte en budgivning till.. pallar inte besvikelsen.. pallar inte med det...
JAG VET!!
Det går ingen nöd på oss.. vi kan bo kvar här... men jag FÅR panik!!!
Jag vill inte bo kvar här.. med en katttjuv till granne som jag snart slår ihjäl... INGEN tvättmaskin eller diskmaskin i lägenheten och trångt sovrum och badrum... vi får inte plats med alla babtgrejer.. det är bara så...
Jag har varit inställd på nytt boende sen i somras nu... så jag kan inte få min hjärna till att acceptera att det inte blir nått nytt boende...=(
jag måste få nytt boende...
Vi är 2 par som budar nu.. jag har lagt sista men hoppar till så fort min telefon plingar...
jag är inte pratglad eller social just nu...
jag fräser åt folk... vill be alla dra åt helvete som hör av sig till mig eller som tilltalar mig...
NEJ vi har inte hittat nån barnvagn ännu...
Nej vi har inte hittat nytt boende...!!!
Är det nån mer som frågar nått nu och bryr sig så slår jag dom på käften för så nära är jag ett psykbryt just nu...
Jag bär på allt och jag vet inte hur jag skall göra för att göra Daniel mer inolverad...
jag orkar inte bära allt detta själv...
att ha hand om ALLT tänkande för 2 är rätt tufft!!!
Sen får jag ju skylla mig själv med ett kontrollbehov utan dess like så har jag inte gett han någon chans.. för jag litar inte på att han klarar av det.. jag gör ALLT... handlar, tvättar, städar, planerar, tänker inför framtiden,...
ALLT!!
Ja och så sköter jag ju en budgivning på det...
skicka in papper till försäkringskassan ge papper till jobbet, ringa samtal...
fattar ni att jag snart går under!!!
Mitt humör är åt helvete... jag gråter.. sen skriker jag..
nä.. jag måste göra nått åt detta snarast!!!
Måste ner till tvättstugan med för tvättar gör man ju mitt i detta...
plingar telefonen så börjar jag nog gråta...
jag orkar fan inte..!!
Orkar .... INTE!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mi:

De där hormonerna är inget litet spöke...

Vagn har ni ännu gott om tid till..vet det hjälper dåligt om man börjar bli otålig...vi köpte till sist bara en vagn för vi tröttnade på tips och stå i affären och välja..blir säkert bra ändå:)

Kan inte Daniel ta över budgivnings samtalen om du mår dåligt av dem..har oxå enormt kontroll behov men med MYCKET jobb dessa månader går det att ändra sitt tanke sätt..ett tips.som funkade för oss. Jag köpte en pappa bok som M läste i den tackt han vill .sen.när det dök upp något pratade vi om det, på så vis viste jag han fick information han behövde( jag behövde han kunde) men slippa den ständiga tjat och på tvingad info..vet ännu bara en man som älskat läsa och lyssna om graviditeten( inte min man) .här i Skåne har man rätt till gratis psykologer på mvc. Det är något rek. De är inriktade på grav. Hoppas ni oxå har gratis hjälp med det!!

Men jag fattar dig fullt ut hormoner och kontroll behov e tunga saker att ta i.

Stor kram till dig!!

2:a kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Tack Mia...!!! Ja jag funderar på att dra med mig Daniel till nästa Barnmorske möte så han får ta lite del av det hela.. tror vi har tillgång till kuratorer gratis... Får ringa och kolla upp detta för så här kan jag inte må...!! =( KRam

3:e kommentar, skriven , av mia:

Att han följer med tror jag är guld för bägge. Men försök tänk på att bli avlastad..man vet ju.inte.i förväg hur jobbig din foglossning kan bli. Just.nu är du den viktigaste!!!!! Du bär ert barn du mår inte bra..det MÅSTE vara i fokus.. tvätt är tungt kan du försöka lägga det på Daniel dammsugning lika så...vet det är svårt att.ligga i soffan och glo när dammråttorna dansar runt en..men man kan lära sig.. och en sak till du är vacker som en gudinna det har du vatt.sen jag såg.dig första gången och.mamma kilona gör dig inte till något annat. Jag mådde apa de första månaderna om vikten nu är jag på nittio kilo..surt men man skall ju ha något att.klaga på sen när den lilla kommit.:) min make har inte heller direkt visat några inviter och han har ärligt ( bad om det och älskar.hans uppriktigt) sagt jag.inte är lila grann som.innan MEN jag är snart mamma till.hans barn och det är sexigt.i sig.. har slutat gråta.över att jag får skavsår på låren brösten hänger.och är tunga...OM.det är SÅ.din.kropp.förändras till det hängiga större.måste du lära älska dig.själv.. för snygg är du det har.inget.med lår mage eller bröst att göra..vet det.är en.kamp men jag har.för tio år sen.legat inne och vägt 38 kilo..så vet man kan lära.sig älska sig själv..men det är ett jävla jobb!!!!!! Luddigt men menar väl inte som en moral käring om det framstår så..

4:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Haha du är för söt Mia... här peppar du mig när det är du som varit sängliggandes nästan hela din graviditet.. är ju du som har det tufft och jobbigt i8nte jag..! Borde vara jag som skriver så fina och positiva saker om dig!! Usch... jag är så patetiskt som känner som jag gör för detta lilla.. men det är tufft att vara gravid.. det är så jäkola mycket hormoner... och jag vet JAG måste lära mig att släppa på vissa saker.. som du säger.. vad gör det att dammråttorna dansar och att man vuxit ur alla trosor så dom få som man kan ha dom måste man tvätta rätt ofta.. haha.. ilandsproblem i dagens samhälle.. tack för dina fina ord gumman!!! Och stor varm kram till dig som är sjukt tapper som pallar med allt!! Kram

5:e kommentar, skriven , av mia:

Du är inte patetisk.. ilandsproblen må det vara med inte hjälper det när hjärnan tagits över av hormoner..vi får hoppas vi bägge får.friska sovande nöjda.bevisar så vi får en lugn start:)

Kommentera inlägget här :