Idag!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Med smärta sitter jag nu i soffan och glor på tv...
Haft vansinniga sammandrganingar hela dan.. och när jag dessutom upptäckte en liten mindre blödning under ett toa besök på jobbet i morse så bestämde jag mig för att åka hem och lägga mig.. min chef höll med mig... det är så jävla dumt att utmana ödet känner jag och jag måste numera lyssna på min kropp... skippa det där att "nä men jag är ju inte vek" och allt sånt.. för nu handlar det inte bara om mig utan om en till..
*klappar magen*
Jag åkte hem strax innan nio... åt lite frukost när jag kom hem och la mig i sängen.. somnade på studs.. och vaknade först 12.30...
oj då... behövde visst sova...
smärtorna i livmodern hade verkligen inte lagt sig... så jag låg kvar i sängen.. och efter 3 toa besöket då det tryckte på blåsan konstant så bestämde jag mig för att ringa barnmorskan... hon sa till mig att hålla mig i sängen... vila... inte göra nått ansträngande.. och ligga där dessa sista dagar på denna vecka.. och helst nästa fram till läkarbesöket på Onsdag... nu känner jag mig själv och vet att jag INTE kommer hålla mig i sängen utan säkert försöka gå till jobbet på MÅndag igen... men jag får lyssna på min kropp.. avtar inte smärtan nu antingen imorgon eller över morgon måste jag åka in till förlossningen...=(
Känns inte alls kul så jag skall göra mitt bästa med att hålla mig i sängen...
skall göra minsta ansträngande... föröska få tvätta lite... och då menar jag lite... lungt och sansat ...
sen skall vi ju åka och kolla på ett hus i Gråbo i morgon eftermiddag...... får oxå bli lugnt och sansat...
Skall nog bli bra...
Var iväg och gjorde naglarna nu iallafall.. knappast ansträngande att sitta still på en stol och bli ompysslad och smärtan i livmodern avtog lite när jag satt där.. slappnade väl av ordentligt antar jag=)
smärtan är ju tillbaka nu men ändå...
nu skall jag kika på tv och sen inta sängen där jag skall ligga...=)
=)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina:

Låter inte alls bra!! Vila o ta de lugnt nu och lyssna på kroppen!!! Ta hand om dig! Kramar

/Svägerskan ;)

Kommentera inlägget här :