Idag!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Ja efter att ha sovit som en potta skit i natt så vart jag iväg körandes med en skranglig bil då ännu en gång har en tändspole gått på den!!!
Älskar den!!!
NOT!
SKITBIL!
Fick kört i typ 80 hela vägen till jobbet och var där 2 min i 6...
Tog mig igenom dagen men sista timmen var det tungt...
Min graviditet blir mer och mer påmind...
Ryggen värkte.. min ischias nerv spökade som fan och fötterna trodde jag skulle gå av på mitten...
jag satte mig bara i omklädningsrummet när vi slutade och satt där en lång stund innan jag kunde orka byta om...
FY!
Åkte med skitbilen mot Lerum.. käkade lite lunch vilket jag hällde ut över halva mig och tjocka magen!
sen kl 13 fick jag äntligen träffat min barnmorska...
inte träffat henne sen V 12.. och nu är jag inne i V 26... I morgon..
nåväl.. hon tömde mig på en liter blod typ.. VÄGDE mig.. vilket jag helst inte pratar om.. för jag vet... jag väger fläsk nu.. Fy fan.. har gått upp 10 kg...!!!
GALET!
Ja sen lämnade jag kisseprov och fick pratat lite ... sen fick jag lagt mig ner och lyssnat på hjärtljuden.. åhhh sååå mysigt... min älskade ängel där inne.. vem du än är.. Älskar dig så!
Ja det visar ju sig att min kurva för järn och det där går lite nedåt så jag måste börja käka järntabletter nu...
ja efter en timme var jag nöjd och åkte ut till Verkstan med bilen... fick fixat den och åkte med en spinnande bil därifrån.. skönt...=)
Handlade lite och sen pusslat då som sagt...
Nu är jag så trött så jag döööööör!!
Behöver sova men kan ju inte gå och lägga mig ännu.. måste hålla mig vaken och gå och lägga mig tidigt istället! =)
Äta lite pannkakor kanske ..=)
Mums!
Trött tjockis!!
I morgon skall jag äntligen få göra naglarna!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

Prova med Blutsaft först.. med tanke på din mage. Järntabletter har en förmåga att stoppa upp. Bara en tanke ;)

2:a kommentar, skriven , av mia:

Håller med.föregående kommentar..har samma skit som dig med magen..tabletterna slår ut mig helt...krampor som aldrig för..ät massor av järn rik mat och se om du kan skippa tableterna..om du får klabb kommer du nog få det tufft..tyvärr:( är i v.33 och måste ta dem men tar ej så mycket jag borde pga av magen...ville bara höja.ett varnande finger..men om du tar dem hoppas jag du slipper klabb!!!!!

3:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

Tack tjejer för tipsen!!! Köpte Blutsaft idag=)

Kommentera inlägget här :