Faderskap...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. Ja idag har vi varit på familjerätten i Lerum och skrivit på papper om att Daniel är pappa till Elina... riktigt sjukt det där.. haha..
dom räknar ut på ett ungefär när jag blev gravid och kollar då med Daniel om att det stämmer att vi var ihop då.. haha.. vem fan skulle annars vara pappa till den lilla sötnosen...=)
Dom är ju så lika..=)
Ja.. nu avnjuter jag en kopp kaffe då jag passat på att städa lite... inte dammsugit sen vi kom hem från BB.. ja och det är GALET för att vara mig..!!!
Men som sagt man hinner ju inte riktigt med...
Igår var vi på BVC...
Och tyvärr har snuttan gått ner i vikt...
jag är otålig nät hon äter och låter henne inte sitta tillräckligt länge.. plus att jag slarvar med mat och dryck och nattetid sover hon ju så himla bra så denna natten har jag väckt henne två gånger och låtit henne äta länge..!!
Men hon blirt ju aldrig mätt.. kan sitta upp till 45 min .. och då tappar jag orken...
jag är för rastlös för att kunna finna ro i att amma så jag får se hur länge detta håller sig... jag vill ju så klart amma så länge som möjligt och tänker inte ge upp så lätt.. jag måste finna ro i det...
bara att lära sig!!
Daniel fick med sig en hel kasse tjejkläder från hans bror i förrgår... oj så fina saker..
TACK ANNIE OCH TOBBE!!! =)
Ja.. idag skall jag ta det lungt.. min BVC tant är på mig...
jag måste ta hand om mig själv oxå...
men Daniel har ju jobbat 2 dar i rad.. han var i och för sig bara borta några timmar igår.. men ändå... nu har man fått smak på att vara själv med henne.. och mitt tålamod sviktar..
usch...
en katt som gnäller.. en Elina som gnäller och dessutom en Daniel som nu helt plötsligt vill ha massa sex och kärlek... hmmmf... alla dessa krav...
har jag dessutom sovit dåligt så är mitt humör åt helvete...!!
Daniel får ju helt enkelt vänta.. men kul att han numera tänder på mig igen..=)
Min mage han ju sjunkit mer och mer för varje dag.. jag ser numera inte gravid ut längre... bara fet..=)
Men jäflar vad jag skall träna sen när jag väl får...
Ont in das underlife har jag ju fortfarande så klart.. blir ju värre när jag rör på mig...
men min BVC tant sa att det är normalt..
Men tar numera bara Panodil 1 gång om dan vid behov...
Imorgon fyller snuttan hela 2 veckor...
Sjukt... tiden flyger fram...
I morgon börjar ju Daniel att jobba...
kommer sakna ihjäl mig...
i Söndags när han var borta hela dan så mådde jag verkligen dåligt av längtan efter han...
Men det är ju så här det kommer vara nu ett tag fram över så det är bara att gilla läget...
Nä.. skall dricka upp kaffet för snart vaknar skruttan och då skall hon matas igen...
En liten promenad med vagnen kanske skall tas sen.. blöjorna är slut redan... helvete vad det går åt blöjor...!!!!
Man borde bli sponsrad...!!!
Guuuuuuud vad jag längtar tills jag skall fixa mig i håret... vill göra slingor och klippa topparna...
trött på detta dassiga håret jag har nu...
=(
Vill sola med...
åhhhhh.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Kaffe är gott men inte lika "gott" för Elinas lilla mage.. så drick inte för mycket, är ju gjort från böna (kaffeböna) och ger lätt orolig mage hos barn :) Föstår att ammningen är en stor grej, lite jobbigt extra om hon inte går upp heller. Jag halvamma ju... funka kanon. Nästan 5 månader med Nadja och nästan 4 med Tanja. Men var ju för att ingen av dem blev mätt av mjölken, plus att inte varje gång de "åt" utan bara mös.... hör av dig om du har det i tankarna sen, har lite tips då så de inte blir så jobbigt för tjejens mage..... men så länge allt funkar bra med amningen så kör på :) Måste ses snart igen.... kram

2:a kommentar, skriven , av Louise:

Om inte helammning funkar kan man tillmata med tillägg! Det är viktigt att det är bra för er bägge!!! En försynt fråga, får man ha sex så snart efter en förlossning, jag har lärt mig att man bör vänta 6 veckor tills man har varit på efterkontrollen.?

3:e kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

haha!! nä nån sex blir det inte!! kommer dröja länge men han vill ju mysa på annat sätt! Nä jag dricker bara max en halv till en hel kopp kaffe om dan det är allt!! jag får hoppas amningen blir bättre! annars är det ersättning som gäller...

4:e kommentar, skriven , av Jenny M:

Goa gumman! Klart du ska fortsätta amma om det är det du vill, det finns en massa knep man kan ta till, det kan bara ta lite tid att hitta dem alla. =) Mitt heta tips är att amma liggandes på natten, då kan du småslumra smatidigt, det gjorde jag jämt med Robin, hur gött som helst =) Så slipper du bli uttråkad menar jag =) Sen brukade jag amma honom när jag hade honom i sjalen, antingen en ringsjal eller en trikå-sjal, då kan man göra andra saker samtidigt, som att själv äta, eller som jag gjorde en gång: gå och handla.....haha....

Ladda hem en massa bra filmer och serier så har du nåt att titta på när hon maratonammar, låt henne göra det, det går över efter en period. =)Du och jag är så lika där, inget tålamod! haha....

Hör av dig om du har frågor eller vill ha mer tips. :-P

kram

Kommentera inlägget här :