Silket väder...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. åhh idag har våren verkligen varit här...! =)
Idag gjorde vi samma som igår.. Daniel tog lillfia i morse och jag fick sova ut... sov ända till 12... galet!!
Och ändå e jag sååå trött nu...
men det var en rätt tuff natt... jag är lite rädd för att snuttan åkt på nått...
hon har lite hosta och är lite täppt i näsan... sprutat koksalt i näsan på henne.. och hennes ögon geggar sig som fan speciellt det ena.. jag vet att det gör det när dom är så små.. men det ena har varit extremt...
idag fick jag äntligen prickat i lite bröstmjölk i ögat på henne.. och lite bättre har det faktiskt blivit...
jag hoppas inte det är nått med henne.. men får nog ha lite uppsikt över henne...
Idag kom Bettan, Martin och lilla William förbi på lite fika...
vi tog även en promenad i det fina vädret och hamnade på New York restaurang och där lunchade vi lite...
GOTT!!
Sen traskade vi tillbaka...
Riktigt trevligt...
Har fått duschat och tvättat.. har en del kvar men har ju bara en torkställning och den är nu full så får vänta tills det torkar så kan jag tvätta igen...
nu får jag ta snuttan för hon verkar vakna.. så hej svejs...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise:

Nezeril finns till spädbarn

2:a kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

Håll dig till koksalt! Det är vad de rekommenderar till små. Hoppas hon kurerar sig fort :)

3:e kommentar, skriven , av Louise:

Nej det går bra att använda nezeril till bebisar, den lägsta doseringen och 2 gånger per dygn. Det ordinerar jag till de förkylda spädbarn på akuten inkl dem med misstänkt RS-virus som inte har andningsproblem. Koksalt är bra men inte lika avsvällande som nezeril om du är täppt som spädbarn

4:e kommentar, skriven , av Therese - Mamma till Novalie:

Okej.. på bvc avrådde dom till det. Men man hör olika överallt.. lyssna till ditt mammahjärta o gör det som känns bäst för er! :)

5:e kommentar, skriven , av Therese - Mamma till Novalie:

Okej.. på bvc avrådde dom till det. Men man hör olika överallt.. lyssna till ditt mammahjärta o gör det som känns bäst för er! :)

Kommentera inlägget här :