Börjar bli....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. bra trött på detta nu...
 
att ALDRIG ha pengar!!!!!
 
Levt så här nu sen i somras och det SUGER!!!!!!
 
Jag funderar helt seriöst på att börja jobba igen SNART!!!! För jag har fan inte råd att vara så här fattig!!!
 
Det är inte värt det!!!
 
Visst jag har väl aldrig varit speciellt rik förut men detta är ju fan löjligt... kan inte göra ett skit...
 
och just nu är det sjukt mycket utgifter...!!!
 
Elinas fotografering kommer kosta FAN så mycket pengar... för hon är så in i helvetes söt så jag har 7 bilder jag vill köpa av dom 30 vi tog... 2 bilder får jag men jag vill göra förstoring och helst en Canvas tavla av ett kort och det kostar så in i helvetes mycket så jag vete fan hur jag skall göra...
 
sen har jag fortfarande 600 kr kvar att betala på min egna kort som jag tog i boxen....
 
ja och sen är det ladies night i November... bio... tatuering...
 
känns jätte kul... jag får ut ca 8000 kr mindre varje månad än vad jag får när jag jobbar och det kan jag säga att det SUGER!!!! Big Time... då jag tjänar mer än Daniel om inte han jobbar övertid...
 
Trött på detta...
 
även fast det är en gåva att få vara hemma med min underbara dotter så är detta en sån jävla nackdel...
 
hur mycket jag än kan jobba på stures så går det ALLTID till mat då vi aldrig har mat pengar kvar...
 
visst jag handlar mycket... men det är inte så lätt att storhandla själv med barn...!!!
att bo på andra våningen utan hiss och behöva bära matkassar, unge.. skötväska.. ställa in vagn i förråd...
ja då väljer man hellre att handla oftare och mindre.. så enkelt är det...
 
nä.. usch... tråkig dag...
 
sitter och går igenom snuttans bilder.. och får väl helt enkelt gå till Ahlsens och prata med dom om dom bilderna jag vill ha.. se vad dom säger...
 
jaja... Vi skall ju antagligen sälja min bil då vi FÅTT Daniels pappas bil.. en vit Volvo S80.. men det är Diesel och skatten är skyhög.. plus att jag vill ju ha en KOMBI på grund av vagn som skall tas ut och in... 
 
men min bil börjar bli gammal och vi måste fixa bromsskivorna och tvätta den grundligt innan vi säljer den!!!
 
Jag vill helst sälja båda bilarna och köpa en bättre nyare Volvo V70...
 
men vi får väl se... sjukt tacksam för att vi fått bilen... självklart!!!
 
Har ju dom snällaste svärförädrarna i världen!!!
 
Nä.. nu orkar jag inte sitta här och beklaga mig för att sen kontra med det som är bra i mitt liv... jag är trött på att vara fattig... punkt slut... får väl se om det går att göra nått åt det!!
Allt löser ju sig ALLTID i slutändan.. det vet jag ju!! =)
 
 
sleten morsa som behöver fixa sina naglar!!!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :