Hemma igen....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

4 timmars jobb är avklarad och fick även svängt inom mamma en sväng på hemvägen...

Mamma opererades idag...

Hon fick göra en operation för att tandläkaren skulle kunna dra tänder på henne då hon inte får upp sin käke så bra pågrund av hennes sjukdom... för att kunna komma åt så var dom tvugna att söva henne...

Jag visste om operationen för jag vet att mamma har jätte svårt för att bli sövd...

men visste inte om att det var idag.. så när systrarna började ringa och smsa och jag såg även att jag hade ett missat samtal från mamma medans jag jobbade .. ja då blev jag lite orolig...

Fick pratat med Marielle som tog beslutet att åka till mamma på kvällen...

Jag bestämde mig då för att åka dit efter jobbet så vi kunde avgöra om jag skulle stanna en stund till ochy låta Marielle åka hem eller om vi båda skulle åka hem...

Vi gjorde det sistnämnda för mamma hade somnat så gott... men låg och harklade sig och hostade... hon är ju självklart svullen i mun och hals ..

därför som vi ville stanna och övervaka henne...

kändes överförjävligt att behöva lämna mamma men vi kände att vi inte kunde göra så mycket där...

Mamma har larm.. och nattpersonalen tittar till henne 2 ggr per natt...

så jag åkte hem.. och kom gråtandes hem till Daniel...

Ja ibland slår det mig hur oinolverad jag är i mammas liv... jag mår så jävla dåligt av det och jag får sånt dåligt samvete och saknar min mamma så mycket så det gör ont...

Jag vill umgås med mamma .. vara med henne för en dag är det för sent och jag kommer ångra ihjäl mig...=(

Hon missar så mycket av våra liv...

jag förlorade mamma redan som 20-åring då sjukdomen tog över henne och hon har från den stund inte varit en mamma för mig...

Jag har fått gå igenom en graviditet och snart 1 år av att vara mamma utan min egna mamma..

Elina fyller 1 år i övermorgon och dett missar min mamma.. hon kunde inte vara med på namnkalaset och kommer inte kunna vara med på Elinas 1-årskalas... det gör så ont så jag vill bara gråta ögonen ur mig...

Ja.. för när det slår mig.. allt sånt här som är vardagligt i friska familjer... ja då blir jag så jävla ledsen... för alla andra jävla dagar i mitt liv så utesluter jag mamma i mitt liv.. jag lever mitt liv utan min mamma... för det är det enda sättet som får mig atta klara av vardagen... för hade jag gått runt och tänkt på allt detta varje dag hade det inte funnits så mycket kvar av mig... känslomässigt...

Det är tungt... jobbigt och så jävla sorgligt att ha en sjuk mamma...

Älskade mamma...

Imorgon ringer jag henne och åker dit i bästa fall...

Det är det minsta jag kan göra som dotter...

Nu skall jag sova...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag kan förstå dina känslor av sorg och förlust..jag har inte kontakt med min mamma ,15 år sen vi pratade sist,varje högtid, speviella stunder med Odin får mig alltid hur gldf jag än är känns en aning sorg. Önskar jag kunde få dela detta med min mamma men det går tyvärr inte.man måste få hantera den sorg på sitt egna vis..vill bara ge dig en tanke!!!
Kram

Kommentera inlägget här :