Varit på Kalas...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

.. Idag.. Det var Lindas dotter Nora som fyllt år så idag firades hon...

Blev tacos och tårta.. nam nam.. men mådde väl sådär efter tårtan.. efter att ätit väldigt lite dessa dagar så kändes det i magen...

Ja efter ett par timmar där så var det dax att åka hem igen..

så jävla tråkigt.. ville hitta på nått men med 37 kr på kontot och ingen vagn med oss och en trött dotter så hade vi inget val...

Ja barnbidraget kom i Onsdags.. men eftersom dragningen för mitt Crossfit kort görs samma dag så får vi bara 500 kr.. och eftersom jag inte kunde jobba i Lördags så e det TOMT PÅ KONTOT!!

Denna månad har verkligen satt sig på mitt humör..

vi har verkligen inte kunnat göra ett skit...

Och för mig förknippas det med fattig barndom med en enamstående mamma där man verkligen inte hade råd med nånting.. så jag blir på ett uselt humör och jävligt depp...

Jag HATAR att sitta och klaga över min/våran Ekonomi men just nu känns det inte som jag gör annat och då blir jag bara mer irreterad...

Jag märker hur mitt humör dalar... jag blir så jävla lätt irreterad och med lingonveckan så e det oundvikligt..

hatar att jag inte kan köpa en ny mindre jacka då alla är för stora.. gick ner till källaren häromdagen bara för att kunna hitta en bättre jacka men trasiga.. billiga.. skitjackor är inte heller så kul...

Äsch... tänker inte sitta här och klaga..tänker inte sitta här och spy ut mitt hat över dålig inkomst som mammaledig.. min största gåva och lycka här i livet är att vakna varje dag med världens bästa och underbaraste dotter.. och med en sambo som älskar mig för den jag e.. och med en sån fin lägenhet vi ändå bor i.. jag fiskar alltid upp det positiva i livet och med denna solstråle till dotter så kan man inte må annat än bra ändå..

jag hatar att vara fattig... jag hatar det.. men jag är så jävla rik på så många andra sätt.. och det är det jag försöker tänka på när jag blir ledsen ...

Tänker inte tillåta Elina få ha en uppväxt där hon inte kan få köpa nya saker.. jag vill ge henne sånt jag aldrig fick... jag har alltid fått, lånat och köpt begagnat.. sen har jag haft en snäll pappa som skämde bort mig emellanåt.. men livet med min mamma var hemskt.. Min dotter skall få kunna köpa skollunchen i matsalen och inte sitta och titta på när klasskompisarna åt för att sen få låna en tallrik och få gå och ta mat.. 

nä nu är jag där igen.. nu slutar vi klaga...

nästa månad blir betydligt bättre.. har ett jävla tandläkarbesök bara som suger-.. plus att jag har fått en infektion i munnen igen på grund av visdomständerna.. så jag MÅSTE verkligen dra dom med.. funderar på att ringa tandläkaren imorgon och se om vi kan lösa nått .. kanske en vabetalningsplan så drar han alla 3 tänderna... hmm.. fy fan!!!

nä.. nu skall jag gosa med min familj.. Daniel sticker och jobbar natten snart så han är ju hemma på dan i morgon.. då skall vi kolla över bromsarna på S80:n...

 

 

Mammas puss

Dotter och mor..

Vi 2=)

 

Kommentera inlägget här :