Om jag hade pengar....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Tänkte skriva ett litet inlägg om hopp , drömmar och rena önskningar!
 
Om jag hade pengar... runt några miljoner (läs 100 miljoner)... genom vinst, ärvedom eller påfund... så hade jag spenderat dom på följande...=)
 
* Jag hade gjort ordning min mun!!!
Fixat min trasiga rötna tand,
tatt bort all tandsten och blekt mina tänder ..
samt dratt ut mina visdomständer som bara sitter helt fel i min mun
 
*Jag hade betalat av mitt lån på SEB... (Runt 80 000:-)
 
*Jag hade köpt oss ett hus
 
*Jag hade lagt undan pengar för nya bröst..(blir efter unge nr 2) 
 
*Betalat våran utomlandsresa..(Turkiet i september 2013)
 
*Jag hade gett mina nära och kära pengar.. främst hjälp min mamma.. köpt nya saker till henne...
 
*Självklart sponsrat en del till välgörenhet som rädda barnen och hjälp alla utrotningshotade och plågade djur där ute i världen
 
*Självklart köpt nya inredningssaker och möbler till vårat nya hus och självklart då köpt utrustning för att kunna ha en egen liten Crossfit box=)
 
*Sen lagt resterande pengar på alla lån så man blir helt skuldefri..
 
Vad hade ni gjort???
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Jag skulle betala av mina föräldrars lån + köpt loss tomten där vi har vårt land, skulle betalat av min systers lån, köpt ett litet hus eller en ny lägenhet och skapat mitt dröm hem, köpt 2 bilar, anlitat min PT fler pass, åkt på semester, shoppat ny garderob, köpt hus i hmm Italien, skänkt en del till IFK Kungälv, köpt en studio, satt in 2 miljoner var på mina syskonbarns konton, drygat ut min morfars pension, nu kanske det är ca 60 miljoner kvar hmm... Vilken dröm!!

Svar: Låter helt underbart det med... fan vad gott det hade varit=)... Åhhhh VILL!!!
Malin Pettersson

Kommentera inlägget här :