Uppdatering=)

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Ja jag skall nu summera mina senaste dagar av 2012...
I Fredags gjorde jag ju naglarna hos Therese.. det var mycket tjöt på oss och jag var nog klar först efter kl 16...=)
Blev att köpa med sig Thai mat hem.. jag ville fått komma ut på en löprunda men när Elina somnade strax innan kl 20 på kvällen så var det jag som somnade på soffan.. haha.. så trött.. vaknade av att Daniel bar in mig till sängen=)
 
På Lördagen så var det ju dax för prova på pass i boxen.. både Therese och Daniel skulle med.. vi hämtade upp Therese och hennes syster först i Gråbo och åkte sen till boxen.. dom båda var rätt nervösa..
 
var grymt kul att se och Elina satt hos min syster Marielle hela tiden..=) Gott..=)
 
Efter det så åkte vi hemåt... handlade lite och sen hem och laga mat.. äta och sen ladda för jobb.. var jag och syrran som jobbade... var en relativt lugn kväll.. var rätt skönt...
 
rastade med en sån här going=)
Skönt att äta nått lätt och nyttigare..=)
 
Ja jag var hemma vid tjugo i 2.. kl 2 sov jag=)..
På Söndagen vaknade Elina tidigt... crap..!!!
Fick puttat på Daniel för att han skulle upp och ta henne såg då att kl var 5 på morgonen.. fy fan.. tur att hon somnade om... vid strax innan 9 vaknade hon igen och då gick jag upp.. städa och dona.. och började förbereda packandet... sen fick vi besök av Therese och Andreas... med deras lilla Vincent... =) 
 
Sötkorvarna...
Dom stanna på en kaffe och barnen lekte lite... sen åkte dom och vi började göra oss ordning för avfärd... 
 
åkte sen först hem till Daniels bror Michael.. skulle hämta lite grejer att ha med oss ner till Jaktstugan och Elina fick även sina julklappar då vi inte hann komma förbi dom på julafton...
3 bra böcker =)
Vi fick oxå julklappar av dom.. en glassgöra maskin och fina cocktail glas..=)
Oerhört tacksamt..=)
Ja vi blev kvar där lite längre än räknat så vid 17 kom vi iväg först.. vrålhungrig... fick stannat på donken.. äta och in på Willys och bunkra upp med mat till lillfia...
Sen åkte vi..
var nere i jaktstugan först vid 19...
 
bädda sängarna för oss.. byta om till pyjamas på Elina och sen äta...
 
sen fick Elina lagt sig och vi satte och tog lite att dricka... Daniel och hans pappa åkte ut med jaktbilen och kollade markerna och jag och svärmor satt och tjöta en massa..=)
Strax efter midnatt gick vi och la oss.. vid 1 tror jag Daniel och hans pappa kom hem... =)
 
Ja sen var nyårsafton här...=)
Mysigt.. tog det lungt på dagen passade på att sova middag med Elina för jag sov skit den natten...
sen gick jag och svärmor ut på promenad med hund och Elina.. mysigt... 
 
Genomsvett vart jag=)
Sen var det att förbereda för kvällen...
Jag duscha och tog på mig .. Elina fick sitta med pappa i massagestolen så länge..=)
 
Sen tog jag på henne oxå..=)
Lillfia var så söt=)
 
Tog en öl och laddade för 3-rätters...
 
Den glada familjen.. haha... Elina var grinig, Daniel sur och jag ser lite lätt galen ut=)
 
Efter maten spelade vi Bingolotto och Elina fick sitta med mig ..=)
Älskar sin kanin=)..
Sen var det kaffe och brylepudding.. jag var dock för mätt så Daniel fick äta upp min=)
Den fina ryggen på min klänning=)
Sen var det 12-slag...=)
 
 
En alldeles lagom Nyårsafton...=)
 
Halv 1 gick jag och la mig... sov mycket bättre.. både jag och Elina..=)
Idag så var vi uppe strax efter kl 9... upp och äta frukost...
sen när Elina skulle sova middag så åkte Daniel, Jag och Daniels pappa ut med jaktbilen ut i skogen och sköt lerduvor... aldrig skjutit med bössa förut.. så det var grymt kul.. jag satte t.o.m ett par st... 2 på raken en gång... grym var jag... ibland satte jag bössan fel på axeln så lite öm är jag allt.. är ju ett jävla tryck i en bössa... 
 
Kul var det... och Daniel såg riktigt manlig ut när han höll på=)... haha..=)
Ja efter nån timme eller 2 i skogen i ösregn så åkte vi hemåt igen... Elina sov då fortfarande men vaknade när vi kom hem=).. Hon fick lunch av sin farmor och jag kunde sätta igång och packa ihop våra saker..=)
 
Ja sen vid 15 så startade vi vår resa hem=)
 
Kom hem vid 17 med en ganska så trött Elina.. hon höll sig vaken hela vägen hem... nu somnade hon precis i sin egna säng som hon säkert saknat... jag har packat upp allt.. och gjorde hemmagjord pizza istället för hämte pizza.. min allergi har som vanligt varit katastrof dessa dagar.. idag som värst.. alltid när jag vistas i andra miljöer än hemma så blir jag sån här...
hund, damm, dun, blommor.. ja allt.. så jag har nyst och snorat.. börjar kännas bättre.. men är ju helt slut på grund av det...
skall snart krypa ner i sängen.. läsa dom 2 sista kapiteln i boken och beställa hem den 3 boken..=)
TJOHO!!! =)
Imorgon börjar vi igen... träning och bra mat... fortfarande inget godis.. bara några choklad bitar har slinkt ner... men minimalt med ikolhydrater och mycket proteinberikad mat... dax att få bort den förbannade flötmagen och pumpa upp musklerna..=)
Tjoho.. redo för 2013!
 

Kommentera inlägget här :