Midsommarafton!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

För att göra en lång dag kort kommer här en resumé av dagen:)

Jag vaknade redan strax efter kl 8 idag.. gick upp och kissa och la mig sen och kikas på telefonen fram tills Elina vaknade strax innan kl 9...

upp och äta frukost tillsammans...

Lyxfrukost med jordgubbar på gröten=)

strax innan 10 sparkade jag upp Daniel.. 

Jag och Elina tog på oss och gick en liten promenad här hemma.. var ju tropisk värme.. gick bort och köpte ett paket jordgubbar.. hem och duscha och gjorde irodning mig...

Åkte sen vid 12 hem till mamma med jordgubbar och glass.. Elina fick hänga med och hon fick lite lunch där.. smaskade i oss massa jordgubbar och önskade mamma en trevlig Midsommar för att sen åka hem snabbt igen.. 

På g hem..

Elina somnade på väg hem och sov vidare hemma .. jag gjorde lite lunch till mig och Daniel.. fixade oss och strax innan kl 15 så var vi redo för att åka...

Påklädd...=)

Elina var så söt så=)

Vi åkte bort till Stenkullen för midsommarfirande.. det började pissregna när vi kom dit men vi bestämde ändå oss för att gå ner och kika lite.. mötte ju upp T,M och N där... 

sötisarna...

Elina och jag=)
Älskade unge=)
sötkorvarna=)
Vi hann vara där i typ max 20 min sen öppnade sig hela himmelen och regnet från helvetet öste ner.. vi gav upp.. gick mot bilen.. blev PISSEBLÖTA så vi åkte hgem och bytte om och åkte sen mot Gråbo och hem till T,M och N...=)
Pojkarna tände grillen och jag satt i köket och höll T sällskap... vi drack varsin alkoholfri öl=)
Gott det med=)
 
Töserna lekte...
 
och pojkarna stod vid grillen...
Den svarta hunden Leija.. =)
 
Daniel visade stolt upp sina lökringar... uäck!
snyggopreggo...
ser fint ut...=)
Mammas fis var så jäkla gnällig.. ont i munnen av tänder som kliar och ploppar upp..
Min älskling är rätt fin ändå=)
Jag=)
Desserten.. sommarcheesecake.. kan man kalla den=)
 
Krossade digestive kex, citronkesella och jordgubbar=)
Elina åt sin första isglass.. haha.. goa miner.. 
GEEEEEEE MIIIIIIG!!!!
Mums=)
 halloj=)
 
Ja när Elina gnällt konstant hela kvällen så kände jag att vi skulle ge oss hemåt efter 20.. men Elina fick ny blöja.. pyjamas och välling och blev faktiskt på bättre humör så vi stannade en stund till.. 21.30 begav vi oss hemåt först.. Elina somnade faktiskt INTE i bilen utan först nu när hon kom hem...
jag har krypit ner och skall sova..
känns som grus i ögonen...
haft en mysig Midsommar.. hunnit med massa.. imorgon har vi INGET bokat.. skall bara njuta hela dan...
Hoppas alla haft en bra dag=)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Tack för en jätte mysig dag godingar <3

Svar: detsamma du=)
Malin Pettersson

Kommentera inlägget här :