Kvällens träning!

publicerat i Träning;

Japp idag var det dax igen..

Idag var det Clean &Jerk som det var fokus på..

jag är värdelös med stången och framförallt på stång ovanför huvudet...

Att göra en clean är alltså att dra upp stången till halsen och det går ju bra men när den skall ovanför huvudet.. usch..

men jag kämpade med tekniken på att bara få upp stången till halsen.. till slut stod coach Anders med ett gummiband i handen och hotade med att piska mig om jag inte lyfte rätt.. jag ville dra upp den med armarna vilket man inte skall göra.. man skall få stången till att hoppas upp.. ja till slut fick jag till det några gånger men blev trött och då tappade jag det...

PÅ A: Tog jag 35 kg bara som mest.. är ju så svag ovanför huvudet...

på B: blev det 30 kg.. vi använde oss av varsin stång vilket gjorde att det gick fortare..

vi hade bara 23 min på oss så vi hanns bara med lite mer än 5-6 varv tror jag.. vi tappade bort oss helt i räkningen...

men men.. kul var det och svettig var jag..

Kommentera inlägget här :