Husmor...=)

publicerat i Mat, Mitt Liv-Min Vardag;
Idag har jag haft en riktigt skön dag...
En riktig husmor har jag varit...
 
Elina har sovit rätt så oroligt inatt vet inte om hon känner av att Daniel är borta och att hon saknar honom men hon vaknade till strax innan  jag somnade igår.. och sen redan vid 6 i morse.. hon har ju somnat om båda gångerna men ändå...
 
Vi gick upp vid 9 i morse... mys i sängen först så klart=)
 
När Elina sov sin vila vid 11 började jag förbereda lunch...
 
hemmagjorda köttbullar med kokt potatis, kokt broccoli och lingon sylt till..
 
Jag gör bannemej dom godaste köttbullarna ever=)
 
ja och när jag såg dom stackars ledsna bananerna ligga och vara på väg att ruttna letade jag upp ett bra recept på nått jag kunde göra med dom.. tänkte banankaka först men då behövde man fler bananer.. men så hittade jag recept på bananmuffins.. gött.. 
 
det fick det bli..=)
 
dom var helt sjukt goda...
 
Efter lunch ätning så åkte vi och handlade sen åkte vi hem för att provsmaka muffinsen.. Elina som älskar banan älskade dom=)
 
sen var det dax för vila igen.. lilla gumman är så galet trött nu för tiden...
är det pollen tro?
 
Jag passade på att slumra till i soffan jag med...
SEn var det lite mat igen och så åkte vi hem till syrran Linda...
tog med mig resten av bananmuffinsarna så dom åts upp där..=)
Elina älskar ju att leka med sina stora kusiner och..
Jag och Linda tog en kort promenad...
Svärmor kom även förbi för att hämta en räkning på högtryckstvätten jag köpte förra veckan..
Jag och Elina åkte hem..
på väg hem...
Vi har ätit kvällsmat.. jag har duschat och vi har myst i sängen...
 
Gosetjejen..=)
Kikar på tvn.. haha..=)
Daniel hörde av sig förut och var klar med jobbet i Dalarna så dom åker hem efter frukost i morgon.. gott.. jag kommer kunna träna imorgon kväll..=)
Saknar ju honom oxå självklart.. men nu vet jag ju oxå att det är slut på friden...
=)
Nä.. snart dax att sova..=) Elina har somnat för en liten stund sen..=)
Nattinatt

Kommentera inlägget här :