Omdonat...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Igår när jag dammsög här hemma fick jag mig ett ryck och ville få bort skrivaren som så fult stått under hallbordet... jag tog bort skrivaren och så även bordet fick dratt ut byrån jag haft i sovrummet och ställde det i hallen istället...
 
Passade så bra där och alla fula sladdar försvann...
hallbordet vi hade där ställde jag ute på balkongen...
 
Är ju så vansinnigt trist och tråkigt här men man får göra det bästa av det av det lilla man har...
 
Jag har på 13 år fått/köpt begagnat/ärvt eller köpt billigt dom få möbler jag faktiskt har..
det är inget som är nått av värde direkt.. men jag är glad för det lilla jag har.. möbler är vansinnigt dyrt... Daniel har bidragit med 2 soffor och tvn som han köpt.. resten har jag stått för...
 
att få ett par extra 20-30000 till möbler bara så där hade verkligen inte varit fel... köpa en riktigt go säng som inte låter när man rör sig i den.. eller en riktigt stor soffa där masn kan gotta ner sig fullständigt i.. snyggt matsalsbord med snygga stolar till.. lite snygga tavlor.. ja gud.. det är ju drömmen...
men men.. detta hem är byggt av kärlek.. kärlek och några små hårt arbetande händer som gjort sitt bästa för att få kalla detta ett hem.. önskar så att jag kunde ge Elina mer.. men tror hon är rätt nöjd som det är...
 
*suck*
 
hörs det på mig att jag har en tuff månad eller?
Pengarna är slut.. allt på grund av en missberäkning på kontot.. en tripp till Västerås som jag inte ens betalt för ännu plus lite shopping av kläder och nya skor... det suger!
sen att menshelvetet är på ingående inom dom närmsta dagarna så har mitt humör vacklat som fan dom sista dagarna.. grinig så in i.. och lipig... 
kul att vara tjej.. kul.. 
blir alltid så sentimental när kontot ekar.. den avensjuka sidan kommer fram och ett tyck-synd-om-mig klistermärke sätter sig i pannan..
FAN!
Nu rycker vi upp oss och siktar på det vi har framför oss..
=)

Kommentera inlägget här :