Gårdagens träning!

publicerat i Träning;
Det var grymt skönt att få komma iväg lite igår kväll efter man varit hemma och vabbat och tagit hand om sjuk dotter.. Att få vara lite vanlig människa som den Malin jag är och inte mamma hela tiden det behövs som den ensamvarg jag är.. :) tro mig Elina är det bästa som finns i mitt liv men jag behöver mina avbrott.. Räcker med en timma sen blir jag stressad och behöver åka hem.. Igår var det en wod helt i min smak!! Då jag åter igen känt mig tjock i halsen och säkerligen fått en mini bacill av Elinas dumma baciller så var jag glad att det mest var styrka igår.. 

På axelpressen hade jag bara 20 kg på stången.. Lite för lätt för mig men skulle ju sen göra "good morning" övningar då man lägger stången i nacken och böjer sig framåt med raka ben och rak rygg , en övning jag aldrig gjort innan så ville inte ha för tungt på stången!! I Woden hade jag RX vikt en 24 kg KB .. Det var ju lätt i början men blev rätt tungt efter 10-15 min.. "Death by" betyder att man gör lika många reps som den minut man är på.. Så på första minuten gör man 1 st och vilar.. 2 minuten gör man 2 och vilar resten.. Osv.. Dom flesta ja av efter 15.. Jag tog mig till 18 min och gjorde 13 st på 19 min sen fick jag lägga av för underarmarna krampade och händerna sved.. Ja det såg jag ju efteråt att jag hade fläkt upp handen.. Sved gott!!

Aj!

Axlarna känns idag!! 

Kommentera inlägget här :