Härliga Söndag!!!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Blev en lång härlig sovmorgon och det var verkligen längesedan jag sov så underbart djupt som jag gjorde i natt.. kan det vara vinet från igår???
Jag vaknade inte ens när Daniel kom och la sig igår kväll jag stensov!!! Annars vaknar ju jag om en fluga fiser i lägenheten typ!!!
Men gud så gott det va att vakna.. drömt om allt möjligt haha...
blev till att gå upp.. gjorde gröt och sen blev det en promenad i det underbara vädret.. Helge gick oxå ut och har faktiskt varit ute sen dess.. skall snart gå ner och hämta han..=)
Jag och Daniel blev genom svettiga av promenaden så det blev en dusch med en gång!!!
tog p¨å oss och jag gjorde rent mina vita converse...
tur det e läder så man kan rengöra dom ordentligt..=).. blev näst intill som nya!!!
Luktar dock Klorin om fingrarna fortfarande!!!
Efter det drog vi ut till hans pappa och hämtas nycklar.. sen in till stan och fika på TINTIN
Blev kyckling och potatis där plus en bit morotskaka... INTE OKEJ!!
Måste skärpa mig för jag sväller som en jäkla kossa nu!! blir bara tjockare och tjockare men det e ju för att jag börjat styrketräna och då sväller till en början.. kommer ju bli muskler sen.. men FAN.. just nu e det tufft!!!
älskar i allafall när dom har laktosfri mjölk på cafeerna.. det betyder Latte för min del=)
Min snygga baby!!!

Eftyer Tintin drog vi ut till Sisjön.. fick handlat mat på Maxi och drog sen ut till verkstan... Daniel skulle hämta sin "pärla" (Läs satans jäkla skitbil och fattar inte hur han kunde köpa en sån jäkla rutten bil för över 8000kr som nu även e obesiktad och har körförbud på sig)

Vi passade då på att tvätta min skönhet!!
Min skönhet!!



Daniels... hmmm...

ja sen åkte vi hemåt i varsin bil och nu e det slapp söndag som gäller... kolla film och bara slappa!!!
Kollar Lyxfällan nu.. repris... fan vad sjukt.. så mycket skulder...
vet hur lätt det e att hamna i sånna skulder.. men FAN.. man har väl sin gräns...
jag må ha skulder och varit jävligt slarvig i mina dar.. men fan vad duktig jag blitt.. Inga kredit kort och dom två krediter som jag har .. jag har inte köpt nånting på kredit på över ett halvår... FAN vad duktig jag e..!!!
Skall allt få bort skiten!!!
Och då har jag bara mitt bank lån kvar
PRIVAT men jag lägger ut det ändå!
Ellos: ca 4000 kr
Ikea: ca 12000 kr
SEB lån: 153 000 kr
Jag om nån vet hur det känns att skämmas över sina skulder .. att må psykiskt dåligt dagligen.. gråta för det och avundas folk med pengar.. som haft tur i sitt liv med bra grund och haft sparande från barnsben...
jag hade inte en kr när jag flyttade hemifrån.. INGENTING!!!!
Min mamma har varit en mycket fattig person så alla mina pengar gick till henne...
allt sparat från när jag var liten och arvet från min morfar gick till min mamma...
Pengar som pappa skickade som skulle gått till mig var tvunget att gå till mat till mig och mamma...
så egentligen e det inte konstigt att jag sitter i den sits jag sitter.. men som jag kämpat i mina dar.. med extra jobb.. haft så mycket som 4 jobb ett tag...
slitit och kämpat helt själv...
nu har jag en liten bit kvar men snart e jag där... SKULDFRI!!!
Den dagen skall firas=)
Kliar dagligen i mina fingrar då jag vill in och nätshoppa men jag undviker det.. har ett helt annat tänkande om det i dagens läge.. står emot och e oerhört stolt över mig själv att jag klarar det!!! tyröstat mig med att shoppa förr.. men det e slut på det nu!!!
Unnar mig när jag väl har pengar istället!!!
Nog om det.. nu skall jag slappa.. ha det gott...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Skönt när dom dagarna kommer där man bara drar igång allt:) Söndagar ska vara lugna:)

Kommentera inlägget här :