Denna satans domedag!!

publicerat i Allmänt;
Som alltid e så där dagen innan....
man sitter med en klump i magen varje månad...
Man fasar...
man hoppas...
sen sitter man där med tårkanalerna pulserande... och så får man bara släppa ut det!!
Tårarna stormar fram och klumpen i halsen blir tjock som en hårboll i en katts strupe...=(
Jag e så otroligt jäkla trött på det!!!
Så jäkla förbannat vidrigt vansinnigt jävla arg på det!!
Att alltid ha det så här... när jag har blivit så jäkla duktig med allt..
jag har jobbat extra i hela mitt vuxna liv.. kämpat och slitit...
men det har aldrig hjälp mig att leva det liv jag vill leva.. ett liv utan oro.. ett liv då man kan köpa det man så länge drömt om.. utan att bara referera det till en dröm!!!
För mig e det bara drömmar.. för mig e ett par skor bara en dröm.. en utlandsresa bara ett skratt i mitt bakhuvud...
Jag e trött på att folk alltid e så vana vid att höra mig säga det...
jag önskar nån gång att jag kunde göra min familj och vänner stolta över mig...
jag e trött på att skämmas... trött på att må så här..
när skall tårarna sluta rinna och leendet i stället ta över ..
I FUCKING hate u!!! su pappers bit som alltid trillar in i slutet av månaden.. jag hatar hur du landar innanför min dörr och jag hatar klumpen i min mage som du ger mig!!!
Jag hatar hur du lurar mig varje månad då jag tycker det "inte ser så farligt mycket ut" men som sen alltid blir till det motsatta..!!!
Jag e trött på hur du fått killar att vilja lämna mig.. trött på hur du fått mig äta mögligt bröd och hur du får mig att se avensjukt på någon som storhandlar helt okontrollerat!!!
Trött på hur du fått mig ringa min älskade Pappa gråtandes och fått mig att hellre velat hoppa framför tåget än att göra det samtalet!!!
Trött på hur du fått mig att hamna i rätten och i tvister med släkten...
jag e så jäkla trött på dig!!!
SÅ FRUKTANSVÄRT JÄKLA TRÖTT PÅ DIG!!!
Och jag lovar att en dag tänker jag bara spotta på dig när du ramlar innanför min dörr.. jag kommer hoppa och smutskasta dig och kalla dig "din mamma" bara för att få dig att lipa!!!
Jag skall en dag vara som det så vackert heter "ekonomisk oberoende"!!!
Alla dumma saker du fått mig att göra bara för att kunna betala dig.. hur mitt lån på banken bara ökat pågrund av just DIG!!!

För att avsluta...

MÅTTE DJÄVULEN TA ALLA RÄKNINGAR!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Det var ett sorgligt/"roligt" inlägg måste jag säga. Pengar är så otroligt känsligt! Jag söp upp (kanske köpte lite kläder också för att kunna ha på mig vid utgång) 55 000 för några år sedan. Pengar som jag skulle ha när jag flyttade. Jag mådde piss över hur jag kunde vara så dum. Jag sa inget till mina föräldrar. Så kom den dagen då jag skulle flytta. Den dagen då jag skulle behöva dom pengarna. På kontot fanns bara 5000 kvar.....!



Mamma och pappa skrattade bara lite åt att jag är så oekonomisk och dom hjälpte mig och köpte massa saker åt mig. Så ångesten jag haft släppte.



Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att känna så varje månad. Jag är långt ifrån rik. Jobbar komunalt och bor själv. Men jag har aldrig behövt låna pengar.



Förstår att det måste vara jobbigt att känna så varje måndad. Men känn ingen skam för det, känn ingen skam att be om hjälp.. Det kommer säkert en dag då andra kommer låna av dig istället. Då du kommer kunna köpa vilka skor du vill och resa vart du vill.



Kram

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Kan bara hoppas på att du har rätt.. att jag någon gång kommer ur detta svarta hål... behöver det.. kämpat i så många år.. jobbat och slitit... alltid jobbat extra ... hjälper inte... och det känns så orättvist när folk går till frissan/tandläkaren/fixar naglarna och shoppar kläder... =(... jag måste planera sånna beök jävligt långt i förväg... 1 gång i halvåret på sin höjd kan jag unna mig EN av dom sakerna...=(.. så sjukt tråkigt att ha det så...=( Tack för dina ord .. kram

3:e kommentar, skriven , av Jennie:

Har du kollat upp med tandläkaren om du få såndär tandförsäkring. Jag betalar bara 45:-/månad under 3 år. Då ingår det 2 besök och skulle det vara några fel på mina tänder så lagar dom det utan extra kostnad. Det blir dyrare för dom 2 besöken än om man skulle betala klump summa, men om mans kulle ha något hål eller liknande så har man med en gång tjänat in en jäkla massa pngar + att det är lättare att se 45:- försvinna/månad än 700:- en månad. Iaf för en oekonomisk person som mig =D!

Kram

4:e kommentar, skriven , av Kate:

Du skriver riktigt bra! Hoppas det blir bra det där! ;)

5:e kommentar, skriven , av Antisaster:

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

Kommentera inlägget här :