Snipp, Snapp....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
...Ja så var sagan slut....
som jag gått och hoppats...
men idag åkte man ner i backen så det stod härdiga till....
fy fan för budgivning.....!!!
Ja igår morse började vi buda på huset vi tittade på i Gråbo I Tisdags kväll...
och det sista vi la igår va 795 000:- sen hörde jag inget mer förrän idag på morgonen.. då hade den andra familjen backat ur men en ny jävla idiot familj hoppat in och lagt ynka 5000:- till.. jag fortsatte och la 10 000 till.. dom 5... jag snålade jag med då och la 5.. och dom 5 igen.. nä nu jävlar... var i upplösningstillstånd... ringde Pappa och ville bara gråta.. han sa... lägg 850 000 men att det är erat sista bud... gjorde som han sa... men ja vem lägger inte 5 till på det... kände mig maktlös... jävla fansak till att förstöra ens drömmar så... vi fick ge upp.. med en kallavgift på nästan 5000:- så kände vi att vi kan inte lägga mer... så efter många många förtvivlande tårar och samtal till både älsklingen och Pappa så fick vi ge oss...
Hatar detta nu... är så vansinnigt trött på allt med husköp och budgivning ...
kikat på snart 20 tals objekt och haft sån jäkla otur med allt...
för dyrt.. för litet.. för slitet...
ja fy fan!!!!
så nu släpper vi detta....
Igår efter jobbet var det ju Avslutning på Anhörighetsmötena...
fick en vansinnigt god Jullandgång att äta=)
Oj så god den va...
ja vi tjötade på där ett bra tag och efter åtta kom jag därifrån.. åkte och handlade snabbt och åkte hem och åt lite Yougert... Helge var så vansinnigt söt när han skulle hjäpa mig äta upp det sista av yougerten...=)
Doppade tassen och slickade sen av den...=) haha.. han kämpade länge...=)
Ja idag har jag ju då jobbat tidigt och haft ett helvete med en klump i magen på grund av den förbannade budgivningen.... =(
Efter jobbet åkte jag ju i tårar till Allum... gud... såg inte klok ut när jag kom fram... men fick skärpt till mig och in och handlat en massa julklappar... gott... snart klar!!!
En förmögenhet fattigare men ändå...
Nu sitter jag i soffan med sammandragningar från helvetet på grund av denna hemska dag.. så jag unnar mig en sån här...
Känns nästan som att hälla upp en kall öl... ja för det saknar man ju... och mitt glas rött på fredagkvällarna.. nu får jag bara lukta på flaskan istället=)
skall faktiskt lägga mig och vila en liten stund nu.. känner att jag behöver det...
Jag och bäbisen....
hörs säkert sen..!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

En vacker dag, helt oväntat kommer Erat hus dyka upp! :)

2:a kommentar, skriven , av Mecke:

Det där med att leta hus/radhus.

Visst det är jobbigt att förlora en budgivning med inka 5 ooo kr.

Men att köpa hus är ens livs affär. Ha tålamod.

Det kan ta år att hitta det rätta huset och att ha rätt flyt i en budgivning.



Njut av att du är gravid .



//Mecke

Kommentera inlägget här :