PMS dag...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;

.. Usch jag märker med en gång när min mens är på intågande.. Sätter sig på humöret med en gång...

Min dag började verkligen hemskt så det gjorde väl inte underverk på humöret heller.. 

vaknade halv 6 av att jag gnydde i sömnen och Daniel som frågar mig vad det e med mig...

usch.. hemsk dröm om Elina.. hur jag tappar henne inne på ett köpcenter och hon kanar ner mellan ett plexiglas och trappa och åker ner i backen 4 trappor ner... fy fan.. det gör så ont i hjärtat bara av att tänka på det... det var så hemskt så jag fick en riktig panikångest attack och kunde fan inte somna om...

fick börja tänka på fina .. roliga saker och somnade till slut om av ren utmattning .. och tacka gudarna för att Elina ville ta sovmorgon till 8.20 idag... då fick Daniel gå upp och ge välling och ny blöja.. sen vaknade jag av Elinas goa hand och hennes röst som säger mamma ...

Åhh underbara unge... då ville man inte sova mer.. låg och gosa i sängen alla 3...

vi satte på en film...

"Hotell Transylvanien"

Tror att jag och Elina skrattade mest.. haha

sen var jag utsvulten.. upp och äta frukost vid 10.. herre så sent!!

Elina fick sin gröt sen var det sova som gällde.. då kunde jag och Daniel börja städa... har ju visning av lägenheten i morgon kl 12 då han som äger huset i Knipared kommer och kollar...

så vi har minsann grovstädat här hemma.. allt för att göra det hemtrevligt.. skall dammsuga.. slänga blöjpåsar och tända lite ljus i morgon bara..=)

Vid 14 gick jag och Elina ner till Lekplatsen för att träffa Bettan och William.. var sjukt längesedan vi träffades så det var riktigt trevligt.. massa att prata om...

Elina bara älskar att gunga..=)

Elina var väl inte på topphumör.. bara när hon fick gunga..=) hennes förkylning vill inte riktigt släppa och det känns som det återkommit lite.. hon verkade bättre nu på kvällen men har känts varm och snorig och extra gnällig idag... =(

Vi tog en promenad till Servett då jag behövde handla ägg och sen somnade Elina i vagnen.. vi skildes åt och jag gick hem och hjälpte Daniel med maten...

 

Fläskfile gryta med bacon och svamp och till det potatis från ugnen och sallad..=)

Efter maten så bakade jag en banankaka på våra övermogna bananer som vi hade hemma.. gud så god den blev.. tror Elina gillade den mest.. jösses vad hon gillade den..=)

Nu sover hjärtat mitt och jag har faktiskt oxå krypit ner.. men jag har fan hållt igång i ett.. och mitt humör har pendlat mer än tåget här utanför... 

så nu slappnar jag äntligen av och bara njuter av egentiden...

imorgon är det som sagt visning och sen kalas..=)

TJIP!

Kommentera inlägget här :