Dessa baciller...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
I söndags märkte jag att Elinas näsa började rinna lite mer än vanligt och hennes berömda hosta började bli intensivare.. Tänkte att det kanske bara var sviterna från förra veckans sjukdom.. Vi hade ju besök hela söndagen av en kompis till Daniel.. Kikade på hockeyn. Åt mat.. Och dom åkte till boxen för att visa den... Jag märkte ju när jag nattade Elina att hon inte var riktigt frisk igen.. Natten till Nåndagen väckte hon mig med början på krupp liknande andning.. Hon var ledsen och snorig.. Hon fick komma in till oss och somnade om.. På måndag morgon åkte Daniel till Falköping för jobb och kommer hem först i morgon kväll.. Jag låg länge i sängen igår och funderade på om jag verkligen kunde skicka iväg Elina till dagis.. Hon började bli ordentligt förkyld.. Samtidigt är jag så vansinnigt trött på allt vabbande.. Och Elina var ändå pigg och glad så in i det sista så bestämde jag mig för att jobba och lämna henne på dagis.. Sa dock till dom på dagis att jag anade en förkylning igen och att dom gick ringa efter mig om det blev värre.. Igår på jobbet var det katastrof.. Ingen personal och jag fick stressa som en idiot.. Grinig och trött för stulen sömn och mens på ingående!! Dåligt samvete för att jag skickade Elina till dagis så när kl slog 17 rusade jag mot dagis och hämtade hem min ängel.. Snor Fia!! Vi hade en mysig kväll hemma och Elina fick somna jämte mig i sängen.. I morse när vi vakna så stod jag åter igen med detta beslut.. Ångest och vemod.. Men bestämde mig till slut för att stanna hemma med henne.. Hon var sämre och hängig idag.. Hostan var hemsk och hon snorar som sjutton.. Fick ju ringa samtalen och ta hand om lilla hjärtat.. Har dock fått städat ordentligt här hemma och rensat lite i hennes garderob.. Skönt det.. Elina sover i sin säng nu men med den hemska hostan som hon har haft under dan tvivlar jag på att hon sover hela natten där inne.. Jag njuter så länge jag kan av att hon sover.. Jag själv är så trött nu så ögonen går i kors.. Saknar Daniel och behöver verkligen sova nu.. Natti natt.. 

Kommentera inlägget här :