Astma test!

publicerat i Allmänt;
Japp idag var jag kallad kl 9 till Lerums Vårdcentral!
skulle andas i vissa masker .. både så kraftigt jag bara kunde och även så länge jag bara kunde... var TOKJOBBIGT för mina stackarsn lungor.. fick sen astma medecin flera doser och skulle då vänta 15 min sen göra testerna igen... tesetrna visade sig vara bra men skillnaden för mina lungor var stora så diagnos= Troligen AnsträngningsAstma

Så nu har jag gjort det .. sjuksköterskan sa ju att på grund av alla mina allergier och för att mina symtom e så omfattande så fick jag dubbel telefontid hos min läkare på Fredag plus att hon trodde inte det skulle vara nån tvivel till att jag skulle få daglig medecin i tablettform plus kortesonspray för min stackars näsa som ständigt blöder och sårar på grund av att jag nyser och snorar så mycket=(
Stackars mig=(
Får kanske även då en slags Astma spray för att vidga mina lungor just under träning...
men hon avråder ju mig för att fortsätta med Fotbollen då vi spelar mest matcher på GRÄS vilket jag e väldigt allergisk mot plus att under högsäsong av pollen oftast inträffar då med... och har jag då ansträngningsAstma känns det helt meningslöst för mig att nu betala 1600 för en hel säsong med fotbollen då jag knappat kan vara med på varken träning eller matcher... på konstgräs skall det väl gå nu innan och efter högsäsong av pollen men inte under ..=( så i morgon när vi har inomhus träning tänkte jag att jag svänger förbi i hopp om att kunna prata med min tränare om det... jag skall ju repa med min farbror och min kusin i morgon kväll kl 18 så jag kommer inte hinna till träningen ändå..=(
*suck*

var rätt sentimental igår kväll och grät en del när jag insåg hur sjuk jag faktiskt är...=(
att helge egentligen borde flytta härifrån och att jag inte kan få skaffa nått djur efter det... jag blev otroligt ledsen och otröstlig och att Dniel e så hatisk mot Helge gjorde inte saken bättre.. jag var så ledsen och föröskte få Daniel att förstå att jag vill att Helges sista tid i livet skall bli så peacefull as possible...
*****
hmm blev ett långt samtal i telefonen med Jessica J nu.. men skall försöka komma in i bloggandet igen...
det har nu blivit mörkt ute och mina planer var ju att ta på mig och gå ut och gå.. skulle gått på tupperware party hos min kära syster idag men det blev inställt pågrund av brist av folk som skulle komma så hade tänkt att dra till gymmet men kom ju på att jag missade Body Step passet igår..=(..
skulle avbokat mig men avbokade för sent så det gick inte att avboka så hade tänkt gå ändå men styensomnade i soffan naturligtvis så jag missade det vilket resulterade i avstängning och 110 kr i böter... frukstansvärt hårda regler men antar att dom måste ha det!!!
Jag e ju inte rikast nu så jag har inte råd att betala 110 kr för att gå och träna när jag redan lagt så mycket på själva guldkortet... så jag får köra egen träning här hemma nu!!
hade det inte varit sån jäkla snö hade jag tatt på mig och tatt en löparrunda men får ta tag i det till våren och även då jag fått mina medeciner...
hmm...
Nä.. skall dra mig ut nu.. annars fastnar jag här..
har en kul helg att se fram emot.. Fredag e det Park Lane som gäller och på Lördag en liten SUPRISE.=)
skall bli kul.. ha det gott vänner..
TJIP

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Kan tänka mig att detta är väldigt jobbigt detta med astman, så mycket som du älskar du inte kan göra eller ha nära dig.. nartuligtvis gör det än ledsen. Får står dig till hundra med Helge och hoppas du kan/orkar ha honom kvar den tid "gamla gubben" har kvar... att sista tiden blir så "peacefull as possible" är såklart det bästa för honom . Tror att du i största allmämhet kommer må bättre av det oxå.. kanske inte fysiskt utan psykiskt. Om du förstår hur jag tänker.... Något speciellet på Park Lane i helgen?? En helg utan jobb och bara en massa kul förtjänar damen :)

2:a kommentar, skriven , av Adler:

Heey.. du har ju typ fått ditt guldkort va fan.. tänk på stackars mig som pröjsat två papp själv =P men sjukt segt att du får betala iaf =S Inte så att man har mycket cash nu direkt.. =S

Och med astman.. Jag tycker du ska snacka med mats och sedan testa en gång ute för det är ju ansträngningsastma som jag också tar medicin för och du vet ju hur jag låter när jag får mitt anfall :P men det är ju också astma i konbination med pollen :) och det går, bara lite tyngre än vanligt och man måste bara lära känna kroppen och sluta direkt när man känner att det är pågång =) så mitt råd är att testa iaf =) You can do it girl! =)

3:e kommentar, skriven , av Malin:

tack för stödet tjejer... ja jag får ju ta och kolla men har ändå inte råd med årsavgiften på fotbollen=)!!! skall ju få medecin som tur och efter det kanske det blir mycket bättre...=) På Fredag e det sån Quer night som jag och Bettan var på för precis ett år sedan... och eftersom Bettan inte skall vara med på Lördag så tänkte vi att Jessica kunde vara med så Bettan får firat henne..=) Du får jätte gärna hänga på om du vill men det e väl ifall ni får barnvakt för Tommy skulle ut va?.. KRAM

4:e kommentar, skriven , av Marie:

Va mest nyfiken på va det va, du går ju inte ofta dit så tänkte det kanske va något "speciellet" där då ;) Hade säkert kunnat få barnvakn.. men ut två dagar i rad?? För gammal för det.. ;) Men täntke jag skulle möta upp er efter Gökboet på lördag.. vart ni nu ska. Kör du eller ska du ta dig någon cider?? Tänkte om det va så och ni skulle vidare till Jesscia hade jag kunnat hänga på då :) Kram

5:e kommentar, skriven , av malin:

haha.. ja jag e ju nykter så jag pallar 2 dar irad..=) jag tror det pratades om att åka till Jessica efteråt så då kan jag ju självklart hämta upp dig=).. vi hörs väl på Lördag om det..=)

6:e kommentar, skriven , av Marie:

Låter kanon hade ju varit kanon om man fick åka lyxvolvo ;) .... Helene skulle juo xå komma senare.. så blir inte själv om det.. och fint folk kommer väl oftast sent ;) Hörs och ses på lördag..

Kommentera inlägget här :