Att tillbringa dagen....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. på akuten i denna värme var inge roligt...=(
Ja... medecinen jag köpte igår... var inge bra... jag fick nån jäkla reaktion på det så jag fick så sjukt ont så jag låg till slut och skrek av ren smärta!!!
Daniel fick ju rusat in till sovrummet och försöka trösta mig... grät floder för att jag hade så ont!!!! =(
blev en blöt kall handduk och sen ringa sjukvårdsupplysningen...
bara grät och grät för smärtan var olidlig!!!!
Sköterskan tyckte jag skulle ta några värktabletter och se om det hjälpte annars fick jag åka in till akuten på Sahlgrenska!!!
tabletterna hjälpte lite som tur va och vid 1-2 på natten kunde jag äntligen somna... helt slut för smärtan..=(
på morgonen insåg jag ju att jag inte kunde gå till jobbet...
var tvungen att uppsöka läkare för detta...
så morgonen spenderades med att ringa runt till att mottagningar som finns i Göteborgs området...
helt omöjligt att få en bokad tid pågrund av all semester så det var bara att åka in och sätta sig på akuten...!!
Jag är glad att Daniel var med mig...
efter 4, 5 timme i vänt rummet så fick jag kommit in...
är inget allvarligt...
jag fick bara en slags allergisk reaktion av medecinen.. fått en annan nu som jag hoppas skall hjälpa mig ..!!
Känns bättre men har fortfarande ont...
efter detta så var vi vrålhungriga.. och har ju blivit hembjudna till Daniels kompis Emil för att grilla...
jag var väl inte jätte sugen på detta på grund av min smärta.. men jag saknar ju att få grilla så jag tänkte att jag bara är med och grillar och äter sen åker jag hem...
Tokigt mycket mat vi grilla...
dom små folie knytena är med tärnad potatis, hackad lök, dill, en klick smör och svartpeppar!!
Sjukt gott att grilla..=)
Ja efter maten åkte jag som sagt hem...
så nu är jag redan hemma och Daniel är kvar...
skall ta mig en kall dusch... är grymt sugen på att gå ner och ta ett dopp i ån men det vill man ju inte göra själv...!
Skall duscha sen gå och lägga mig.. varit en lång dag...
huvudsaken är att jag mår bättre nu i allafall..
ha det!

Kommentera inlägget här :