23/12-11

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Ja dagen innan dagen kan man säga..=)
Igår fyllde jag ju år... tog det rätt lungt ändå... var iväg på morgonen och handla lite bara ..
sen hem.. dammsög och rensa lite till sen så satte jag igång med bakandet...
blev tre mjuka kakor och 3 tårtor..=)
En av mina fina tårtor..=)
Synd bara att den ena tårtan åkte ut genom fönstret.. haha!!! Ja vad gör man inte när man har litet kylskåp och ingen balkong då får man använda fönstrerna...=)
jaja... tårtorna räckte för jag har ändå en tårta över som jag tar med mig till syrran ikväll!!
Ikväll är det nämligen den tradiononella uppesittarkvällen.. provsmaka maten och spela Bingolotto...
skall bli så mysigt..=)
Ja.. igår var det mängder av folk här... det är ju då man önskar att vi hade hittat nått större och flyttat.. men men.. vi fick knö in oss...
fick massa fint...
Började ju med att Marie kom hit vid 16.. fick Zlatan boken av henne som jag önskat mig.. =) Kanon!!
Hon hade även skrivit en fin text till mig innuti boken... =)
Sen kom älsklingen hem...
Fick ju en elektrisk tandborste av honom=)... !!
Den är grym!! Visar hur länge du borstar och hur hårt du borstar..=)
sen kom ju Jessica förbi.. fick ett fint ljus av henne med ett fint budskap skrivet på=)
sen kom nästan alla andra samtidigt... Marielle, Linda, Pappa...
Av Marielle och barnen fick jag denna..
Han är ju helt hysteriskt rolig.. haha
Av Linda och barnen fick jag denna..
En kalender för 2012.. kunde inte komma mer lägligt då min gamla går ut nu vid årsskiftet..=)
Av pappa och dom fick jag denna..
Jag bara älskar henne..=)
Och sen kom ju Daniels föräldrar oxå så av dom fick jag detta..
En skyddsängel att ha runt halsen...=) Och en fin brosch=)
sen kom även Bettan förbi och av henne fick jag lite spa grejer...=)
Gott!!! Kan ju behövas nu under julstressen=)
Ja..
Nu har jag betalat in räkningarna och hoppas på pengar över denna månad så jag kan köpa mig en systemkamera på rean och två nya byråer till sovrummet.. en till mig och en till bäbis...=)
Daniel tänker köpa en ny tv...hmm.. sen får vi ju spara en del pengar till bäbisen.. skall ju låna det mesta men en del grejer måste man ju köpa...
dyrt att skaffa barn...
jaja.. ha en mysig dag!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

En systemkamera är faktiskt ett måste när bäbisen kommer. Du kommer ju fotografera som 17!

2:a kommentar, skriven , av Malin Pettersson:

exakt min tanke... just därför den skall köpas...=)

3:e kommentar, skriven , av Therese- Mamma till Novalie:

jag vill oxå ha en systemkamera. känns piss att vi har så mkt "kassa" bilder på Novalie, när de kunde varit mkt finare. försöker övertala Mikael om att vi ska köpa en på rean. GOD JUL

Kommentera inlägget här :