Mår inte så bra...

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
.. skall försöka hålla detta inlägg så privat och kortfattat som möjligt.. längesedan jag hade ett sånt här inlägg.. och det är inget jag vill numera ha i min blogg då jag är en glad tjej numera som mår bra...
men ibland.. bubblar vissa saker upp.. saker som jag trycker ner under känsloytan i mig... sånt som jag inte orkar må dåligt över det trycks gärna ner dit...
jag dämpar det då med mat.. vilket resulterar i min övervikt.. plus mycket jobb, intressen och shopping!!!
Har en del som slår emot mig ibland... mycket handlar om min sjuka mamma...
det är nått jag helt enkelt inte ORKAR tänka på... jag orkar inte ta det till mig då jag vill bara lägga mig ner och gråta ögonen ur mig för saknaden efter min mamma är så jäkla STOR!
nästa är min och Daniels relation... Vi har det i det stora hela BRA!!
Absolut! Jag älskar Daniel och han älskar mig och vi har sjukt kul ihop!
Men oron för våran ekonomi är ständigt där då hans jobb inte är på rullande fot ännu.. en firma är svår att få igång bara så där... det vet alla som suttit i samma sits...
Dom dagar han inte har jobb så får jag panik inombords för jag känner bara hur tusenlappar flyger ut genom fönstret..!
Jag jobbar som en idiot.. med jobb varje helg... och tänker som en tvättäkta säljerska redan inom det här med Mary Kay!!!
Vill tjäna pengar så jag badar i det och jag tänker slå mig blodig och svettig för att göra det!!!
Jag vill ha PENGAR!!! Massa pengar.. jag vill leva som jag har mycket pengar och ibland gör jag det då jag VERKLIGEN inte har det... och det ger mig sån JÄVLA ångest!!!!!
Det dämpar jag sen med mat...
bra där!!!
Jag vill ha så himla mycket och sitter bara just nu och trampar i samma fotspår... utvecklingen mellan mig och Daniel står på noll.. och det har det väl gjort sen han skrev sig som boende här hos mig...
jag får panik.. jag är snart 32 år gammal.. har inga barn, har aldrig varit förlovad, har aldrig fått åkt utomlands med en pojkvän.... det finns så mycket jag vill skall hända... men jag får bara lägga tyglar på mig och snällt VÄNTA!!!
för vi måste få bättre ekonomi...!!!!!
och jag gör allt jag kan för att bara göra den SÄMRE!!! då jag fyller tomrummet inom mig med att handla SAKER!!!!!
Idag var jag ändå klok nog att gå tillbaka med grejerna...!!!
Det är inte det att jag går och shoppar kläder för flera tusen kr .. det är inte det det handlar om...
Men jag har haft 0 kr att handla ens mat för denna månad.. så situationen har ju blivit som den blivit!!!
Så farligt är det inte.. så ni behöver inte höja ögonbrynen.. allt är under kontroll just nu... men jag mår ändå dåligt över min situation.. då jag har så mycket drömmar som jag aldrig kan få uppnå..!!!
jag är alltid två steg bak och ett steg fram.. jag har inget tålamod.. jag har inte orken att sitta still och spara och VÄNTA!!
jag hatar att VÄNTA!!!
men det är det jag MÅSTE göra...
Hmm..
tror jag har mycket hormoner i min kropp..
slutade med mini- pillrerna i Söndags kväll då min kropp varit helt cp-ig av dom och fått mig att blöda konstant i veckor..( enbart därför jag slutade med dom och INGET annat) men bara för att jag slutat med dom nu så vaknade jag kl 6 i morse med en mensvärk från HELVETET!!!!
trodde jag skulle DÖ!!!!
Upp och ta värktablett och vänta på att den skulle slå in innan jag kunde somna igen..!!!
Jaja.. nu är det som det e...
Jag mår som jag gör.. och är ju medveten och ser ju lösningar på allt så det är väl huvudsaken...
jag jobbar varje helg, och har massa planer på hur jag skall sälja Mary Kay produkter...
sen hoppas jag att Daniels jobb skjuter i höjden så han måste jobba dag och natt och pengarna bara rullar in!! =)...
kommer ordna sig...
Tillsammans är vi starka...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Hej Malin.

Har vart på jakt efter lite Mary Kay produkter så när du får in någon broschyr eller så så är jag jätte intresserad, eller så kan vi väl ses nästa gång vi är i Gbg? Hur funkar det, får ni provision eller så?



Det där med din mamma förstår jag verkligen samtidigt som jag inte kan sätta mig in i din situation. Min pappa dog i en hjärtattack när jag var gravid med Emma och jag saknar honom dagligen. Jag fick aldrig se min pappa bli sämre och det är på något vis en lättnad för mig. Så i det stora hela vet jag att du har det 1000 resor värre än vad jag någonsin kan sätta mig in i.



Vi känner inte varandra jätte bra, i mina ögon har du varit "Daniels Malin" men jag hade hoppats på att vi kanske kan bli vänner? Typ ses i Gbg och hitta på något? Kanske är en dum fråga men vänner för mig växer inte på träd, framför allt inte eftersom jag mått så dåligt till och från och har en ganska stor rädsla för att hitta vänner.



Den ekonomiska sitsen kan jag med känna mig igen i. Det har knappt gått runt för oss många månader, då Tobbe fått vara hemma från jobbet hur mycket som helst för att ta hand om mig och ungarna när jag vart under isen. Grejen med att det känns som om ingenting blir bättre kan verkligen sätta sina spår i förhållandet, Tobbe och jag har haft otaliga bråk och diskussioner om det och ibland har jag slängt ur mig att vi kanske ska sälja huset och skiljas för att bli av med problemen.



Detta inlägg är privat som du skrev, men jag hoppas att du inte tar illa upp för att jag kommenterar.



Ha en underbart trevlig helg, det förtjänar du.

Kram

Annie

2:a kommentar, skriven , av Mecke:

Oj fan va bra du e !



Tycker det är vågat och ärligt att visa sina känslor som du gör, och skriva av sig så rakt som du gör.



Jag har varit i din situation,Jag hade en chef som blev min mentor. han var rak och ärlig. ibland var det jävligt jobbigt att han var så rak, det är jobbigt att höra sanningen från någon annan än sej själv.



Hur vill du att ditt liv ser ut om 5 år.

Jobbmässigt,barnmässigt ,boendemässigt. mm



Idag jobbar du på ett lager eller hur,Har du tänkt att göra det om 5 år också

Finns det möjligeter att utvecklas inom företaget. Typ som säljare, inköpare mm.



Dessa frågorna hjälpte mig.

Men det var fan så jobbigt, då jag själv hade svaret på varenda fråga som jag spaltade upp.

Dessutom så ville jag ta den lätta vägen hela tiden. Istället för den rätta.



Som du nog själv förstår så har du förlorat din mamma för längesen.

Försök att se dom bra sakerna med att din mamma e sjuk.

Relationer till dina systrar, verkar som ni har blivit tajtare.



Ang Daniel. Finns det inget xtra jobb som han kan täcka upp med då det inte finns jobb i firman.

Varför inte vakt som du.



Ekonomi.

Har ni gjort upp en månadsbudget ?

Man ser på ett bra sätt var man har kvar varje månad



,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



Kommentera inlägget här :