VAB igen!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Lilla snäckan.. Vaknade vid 5 i morse och hörde hur hjärtat hostade och grät.. Gick ju in till henne och hörde då hur hon hade svårt för att andas och hur hennes hosta va skällande.. Å nej.. Krupp igen!! Tog upp henne i famnen och ut och ställa sig på balkongen.. Fick stå där ute i kylan och vagga henne.. Hon var varm som en platta och Daniel fick komma ut och lägga en filt om oss.. Efter ett par min där ute gick jag in till sängen och lät balkongdörren stå vid öppen så satte jag mig i sängen och hon fick sitta och sova mot mitt bröst.. Tyckte andningen lät bättre på henne.. Skönt det.. Vi somnade om och hennes feber gick ner.. Hon har fortfarande den hesa skällande hostan och är hes när hon pratar.. Andningen låter något ansträngt men inte farligt.. Så behöver inte åka in med henne denna gång.. Ringde ju 1177.. Dom tyckte vi skulle ringa och skynda på astma utredningen.. Så ringde ju Barn och ungdoms mottagningen.. Dom hade ju inte ens fått remiss från läkaren vi var hos.. Åhh!! Men dom skulle fixa en egen remiss till oss.. Skönt det.. Nu äter vi lite fruktsallad 


Och skall nog ta en promenad i kylan sen vilket dom rådde oss till så hostan försvinner.. Usch nu hoppas jag hon skall slippa detta!! 

Kommentera inlägget här :