Läkarbesök!!

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Igår var jag rätt desperat efter att ännu en natt få ta hand om en hostande dotter.. Gav henne saft, försökte sitta med henne så hon satt upp och sov och tröstade henne då hon var så trött på sitt hostande.. Hon fick äntligen sovit ett par timmar på morgonen och vaknade inte förrän halv 11.. 

Mammas lilla hjärta! Ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att ringa Vårdcentralen igen och stå på mig om att få en tidigare tid än nästa måndag son jag fick i förrgår när jag ringde dom! Men när jag väl ringde VC så hade dom fullt för dagen.. Ringde då östra istället son tyckte jag kunde chansa med att åka till barnakuten där.. Ja vi tog på oss och åkte in.. Fick som tur var inte vänta länge då 2 sköterskor tog tempen på Elina och faktiskt ringde VC åt oss och fixade en tid redan idag för Elina!! Så sjukt att man skall behöva åka till akuten för att få en tid hos sin VC!! Ja vi fick åka hem igen och gick upp tidigt idag för att vara på VC kl 9 imorse!!! Läkaren lyssnade på Elinas lungor och med tanke på min hosta jag får varje gång jag åker på förkylning och mina allergier och astma besvär så var det ingen tvekan om remiss till barn och ungdomsmottagningen för astma utredning och ett recept på flytande bricanyl till henne!! 

Jag har ju själv bricanyl och jag hoppas detta skall hjälpa henne när hon hostar som mest! Inatt var första natten på länge som hon äntligen fick sova hela natten utan hostan.. Var hemskt att behöva gå in och väcka henne kl halv 9 i morse när hon sov som bäst.. Nu skall vi snart äta lite lunch sen hoppas jag hon får sova lite middag utan hosta som stör henne.. Får hon sovit i natt oxå utan hosta så e det äntligen dax för dagis och jobb igen!! Varken orkar, vill eller har råd att vabba mer!! 

Lillfia i vagnen i morse! :)

Kommentera inlägget här :