Helgen...

publicerat i Elina, Mitt Liv-Min Vardag;
En sån helg... Natten mellan torsdag och fredag var katastrof då Elina hostade sig igenom hela natten och höll både henne och mig vakna.. Sååå trött!! Blev ju åter igen vabb.. Hon hostade en hel del under dagen men hade ingen direkt feber .. På kvällen blev hon dock sämre då jag märkte att hon hade svårt för att andas. Gav henne dom medeciner vi har hemma men det hjälpte ju inte!! Pratade med sjukvårdupplysningen och hon rekommenderade ju att åka in med henne om det inte blev bättre.. Daniel var ju i boxen hela fredag kvällen och vi skulle ju egentligen åkt iväg men jag fick avboka det hela då jag märkte hur dålig hon var.. Till slut hostade hon så mycket så hon spydde.. Då ringde jag hem Daniel.. Elina somnade äntligen.. Och vi med men vid midnatt vaknade Elina och hostan och andningen var katastrof.. Vi bestämde oss för att åka in med henne.. Lilla hjärtat.. Efter en par inhalationer så konstaterade doktorn att hon har svår förkylningsastma men han anade även att det kunde vara lunginflammation.. Elina blev till slut inlagd.. 

Var inte så populärt med att få ett band runt handen så vi fick sätta den runt foten istället.. :) Avdelning 330 väntade på oss och vi kom in på rummet först vid 3.. Somnade först vid 4 tror jag.. Dom var ju inne 2 gånger och satte slangen på henne som hon fick andas i när hon sov.. Kl 8 väckte dom oss och det var dax för blodprov för att se om det var inflammation i kroppen.. Läkaren uteslöt till slut lunginflammation och anade ett virus i lungorna bara.. Hon blev ju bättre under dagen och efter sista inhalationer var hon speedad till Max!!! Haha! Daniels mamma kom förbi med lite grejer och efter det fick vi åka hem på permission.. Var så skönt att få komma hem.. Få duscha.. Elina var ju så mycket bättre. Forfarande hosta så hon nästan kräks så hon måste ju ta det lungt.. Vid lunch idag ringde ju östra och kollade hur det hade gått.. Hon har ju knappt ätit i helgen men börjar få i sig mer och mer så hon blev utskriven.. Skönt det.. Nu ligger hon Brevik mig i sängen.. Haft en mysig dag.. Hon får ju vara hemma i morgon med.. Med tanke på hennes hosta och astma får vi se när hon skall orka dagis.. På torsdag skall hon ju äntligen på astma utredningen.. Hoppas innerligt att vi får bra medeciner då!! 

Elina la sig på Daniel tidigare idag när jag masserade honom.. Lilla älsklingen.. 

Kommentera inlägget här :