En liten paus....

publicerat i Mitt Liv-Min Vardag;
Ja som ni har märkt så har jag tagit en liten bloggpaus... det har varit lite för mycket med allt helt enkelt...
 
Mamma dog... Min syster Marielle fick sitt barn och Elina har fyllt år som avslutades i kalas idag=)
 
Jag har levt lite i en bubbla sen mamma dog... allt har snurrat och det har varit mycket känslor...
 
Min mamma var sjuk och varit sen mer än 10 år tillbaka men att hon skulle dö ifrån oss det kom ändå som en stor chock för oss alla...
 
Sen att det antagligen var det bästa för henne det är en svag tröst för oss just nu...
 
Dessa dagar har bestått av rensning av mammas lägenhet... vi har slängt så mycket och packat ner det vi själva velat ha.. resten skall hämtas av RIA... (secondhand butik)
... det har varit smärtsamt att slänga mammas grejer men vad skall vi göra.. man har gått och bett om ursäkt till henne för det har smärtat så i våra hjärtan...
 
Saknar min mamma så innerligt.. men samtidigt var den mamma som finns kvar inte min riktiga mamma.. hon var ett skal av en mamma hon en gång va...
 
Jag saknar den friska mamman jag en gång hade... när jag var barn och tonåring... saknar henne åren innan hon blev riktigt sjuk... min älskade mamma...
 
så många år av smärta som hon har fått utstå... 
 
På fredag är det begravning....
det kommer vara vansinnigt smärtsamt men samtidigt skönt att få ett avslut...
 
Vi systrar har fått tagit så många beslut... fått ta hand om så mycket och hela dagarna har gått ut på allt tänkande på allt...
Vilken kista... blommor... vilken kyrka... catering... lokal... tårta??..
kläder till mamma...
vad har vi för pengar...
avsluta alla abbonemang... 
papper som skall skickas.. papper som skall faxas.. papper som skall skrivas på.. papper som skall skrivas ut...
papper som blir fel.. papper som får göras om...
 
man har blivit lite lätt knäpp.. detta är inget som är enkelt att göra och jag är så innerligt glad av att ha mina systrar...
 
På påskafton så ville lilla Esther Lily Ekener titta ut...
 
 
Lilla skruttan... på påskafton och allt.. =)
 
9 dar för tidigt... =)
Det var en otrolig glädje mitt upp i allt...
 
Igår så fick jag fixat naglarna... så skönt...
 
 
Blev supernöjd... fina naglar inför begravningen...
 
Idag har vi ju haft kalaset för Elina.. skulle haft det förra lördag men lilla snuttan gick och blev magsjuk kvällen innan hon fyllde år... lilla snuttan så dålig hon va...
 
så vi sköt på kalaset till idag istället...
 
Hon har fått så mycket fint och vi är så tacksamma..
 
av oss fick hon en docka och en dock vagn...
 
Av sina farföräldrar fick hon en leksaksspis...
 
Här fick hon öppna det paketet...
 
Och idag fick hon massa fint av kusinerna och vänner...
 
 
 
 Mammas prinsessa..=)
 
Den fina tårtan som min vän Marcela bakat..=)
Fantastiskt god...=)
Elina fick saker till sitt kök=)
 
Och fina kläder...
 
Alla paket...=)
 
Det blev 2 par skor, en leksaksgrill med tillbehör, en bok, såpbubblor, en shoppingsväska och lite mer tillbehör till spisen..=)
 
Fantstiskt bra=)
 
I morgon så jobbar jag tidigt för jag skall äntligen till psykologen efter allt som hänt...
 
Så nu lovar jag att försöka blogga lite mer igen...=)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :